تاریخ : چهارشنبه 12 آبان 1395
کد 1280

آغاز به کار سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

آغاز به کار سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان با هدف شناسایی و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری است.
آغاز به کار سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز
سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان با هدف شناسایی و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، "بهرام آجورلو" در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم اظهار کرد: از مهرماه سال 1394 بعد از چند ماه مذاکره با موسسه باستان شناسی آلمان و نماینده ایشان در ایران ، وارد پروتکل رسمی شده‌ایم که این مسئله از طرف ریاست دانشگاه مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر روابط رو به گسترش است.
وی در رابطه با کلیات برنامه‌های سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان گفت: این سمپوزیوم در 4 روز برگزار می‌شود که دو روز اول آن مختص به پانل مباحث مرتبط با باستان‌سنجی بوده و در روز سوم کارشناسان ایرانی و آلمانی از ربع رشیدی و بافت تاریخی تبریز بازدید می‌کنند و در روز چهارم بازدید کارشناسان از کندوان انجام می‌شود.
آجورلو در خصوص پیشینه فعالیت‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز در رابطه با باستان‌سنجی گفت:  باستان‌سنجی یكی از رشته‌های دانشگاهی نوپاست كه در سال‌های اخیر و برای اولین بار در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ارائه شده است. و مسئولان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تلاش هستند تا این شهر را به قطب  باستان‌سنجی کشور تبدیل كنند. 
وی اضافه کرد : برگزاری اولین سمپوزیوم باستان‌سنجی ایران و آلمان در تبریز با هدف فراهم آوردن همکاری ها و تبادلات علمی و تکنولوژیکی اساتید خارجی و داخلی و دانشجویان این رشته برگزار می شود . 
دبیر علمی سمپوزیوم باستان‌سنجی ایران و آلمان در مورد این گردهمایی می‌گوید: این همایش در 7 محور، سال یابی، منشایابی، ساختارشناسی تحلیلی‌ـ آزمایشگاهی آثار فرهنگی و تاریخی آلی و معدنی و پژوهش‌های تحلیلی‌ـ آزمایشگاهی فنون و فناوری‌های باستانی آلی و معدنی برگزار می‌شود.
«بهرام آجرلو‌» می‌افزاید: مؤسسه باستان‌شناسی آلمان از سال 1340 در ایران دفتر دائمی دارد. و با مساعدت و همت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای اولین بار در 55 سال گذشته قرار شده است تبریز و نمایندگی این موسسه در تهران به طور رسمی همكاری كنند و سمپوزیوم باستان‌سنجی ایران و آلمان نقطه عطف این همكاری‌هاست.
گفتنی است، سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان از تاریخ 11 آبان در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.