تاریخ : جمعه 1 بهمن 1395
کد 1294

ارسال 68 مقاله به چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی

دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی، از ارسال 68 مقاله در محورهای تبیین شده در فراخوان کنگره خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ،دکتر« مرتضی میر غلامی» با اعلام این مطلب گفت: با توجه به زمان محدود فراخوان مقالات این کنگره و تخصصی بودن موضوعات، تعداد مقالات دریافتی توسط دبیرخانه کنگره رضایت بخش است.
 وی در ادامه تشریح کرد: در بازه زمانی هشت هفته ای مذکور در مجموع تعداد 68 مقاله در محورهای مختلف نظیر منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخ، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی استان،  باستان شناسی، معماری و شهرسازی استان، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث فرهنگی ناملموس،  راه های فرهنگی و عناصر وابسته، حوزه های فرهنگی_طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی و .... به دبیرخانه ارسال گردیده است.
 میر غلامی عنوان کرد: پس از بررسی و ارزیابی مقالات توسط اعضای کمیته علمی کنگره از مجموع آن ها تعداد 37 مقاله به عنوان مقالات حائز شرایط تشخیص داده شدند.
میرغلامی افزود:  از کل این 37 مقاله که در لوح کنگره درج  خواهند شد، تعداد 22 مقاله برای چاپ در کتاب کنگره  انتخاب گردیده که 11 مورد از این مقالات علاوه بر چاپ،  بصورت شفاهی و 4 مورد نیز بصورت پوستری در مدت برگزاری کنگره (3 و 4 بهمن ماه) در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز ارائه خواهند گردید.
لازم به ذکر است چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان میزبان سخنرانان و میهمانان ویژه از جمله دکتر فرهاد فخار تهرانی ، دکتر سید امیر منصوری، مهندس سعید نیا و سایر اساتید و محققین صاحب نام حوزه تاریخ معماری و شهرسازی ایران خواهد بود.