تاریخ : شنبه 2 بهمن 1395
کد 1297

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز تأکید کرد: ضرورت حرکت به سمت گردشگری لوکس

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز بر ضرورت حرکت به سمت گردشگری لوکس تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، «مهدی محمدزاده» در دومین نشست تخصصی دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در تبریز، اظهار کرد: صنعت گردشگری ایران، صنعت ارزانی است که هزینه‌ی زیادی را متوجه گردشگران نمی‌کند.
وی افزود: کم بودن قیمت ریال ایران نسبت به دلار از جمله دلایلی است که سبب ارزان بودن خدمات گردشگری در ایران شده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به سهم 13 درصدی ایرانیان در صنعت گردشگری ارمنستان، گفت: ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان جزو محبوب‌ترین کشورها در میان مردم ایران برای سفرهای زیارتی و غیر زیارتی بشمار می‌روند.
وی با اشاره به علل انتخاب شدن تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: طبق قوانین سازمان OIC «سازمان کنفرانس اسلامی» هر شهری تلاش بیشتری در راستای شناساندن فرهنگ اسلامی به جهانیان داشته باشد، عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی را به خود اختصاص خواهد داد.
محمدزاده افزود: تبریز پس از مدینه که در سال 2017 به این عنوان انتخاب شده، در سال آتی این عنوان را به خود اختصاص داده است و نکته ی قابل توجه این است که فعالیت‌های انجام شده در این راستا کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: 58 شهر از کشورهای اسلامی عضو سازمان OIC هستند و تا چند سال گذشته، این کشورها که 14 درصد جهان را تشکیل می‌دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: تبریز در سال 2013، 680هزار نفر از گردشگران خارجی و به همین ترتیب نیز سه میلیون گردشگر داخلی را جذب کرده که از وضعیت نسبتاً خوبی در مقایسه با سایر شهرهای کشور برخودار است.
محمدزاده خاطرنشان کرد: توسعه‌ی حمل و نقل هوایی، گردشگری هنری و برندسازی هنری آذربایجان از جمله محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا زیرساخت‌های لازم برای میزبانی در تبریز 2018 فراهم شود.
یادآور می شود دومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در تالار اجتماعات مرکز آموزش جامع علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد.