تاریخ : يکشنبه 10 بهمن 1395
کد 1302

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

مقاله‌ای در زمینه ى میراث ناملموس استان برای کنگره ى استانی تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دریافت نکردیم
دبیر علمی کنگره ى استانی تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: مقاله‌ای در زمینه ى میراث ناملموس استان برای کنگره ى استانی تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دریافت نکردیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به نقل از ایلک نیوز، مرتضی میرغلامی، در اولین کنگره ى استانی تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز اعلام کرد: تمامی مقالات رسیده به دبیرخانه در حوزه  ى معماری ملموس استان بودند و در حوزه ى میراث ناملموس استان هیچگونه مقاله‌ای به دبیرخانه نرسید و این نشان از توجه صرف متخصصان به میراث ملموس استان است.
میرغلامی ادامه داد: حدود ۷۰ مقاله به دبیرخانه ى این کنگره رسیده است که ۳۸ مقاله از میان آنها برای درج در لوح کنگره انتخاب شدند و از آن میان ۲۲ مقاله برای درج در کتاب کنگره ى استانی تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان‌شرقی برگزیده شدند.
وی افزود: از میان ۷۰ مقاله راه یافته به دبیرخانه، ۱۲ مقاله طی دو روز ارائه خواهند شد.
میرغلامی اشاره کرد: چهارمین کنگره با ابتکار جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به صورت استانی بعد از یک دهه تاخیر برگزار می‌شود.
رییس دانشکده ى معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: این کنگره فرصتی برای پژوهشگران هر استان فراهم می‌سازد تا به صورت دقیق تر به تحلیل آثار تاریخی و فرهنگی استان خود بپردازند.
میرغلامی یادآوری کرد: کنگره ى استانی تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از دو ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: دبیرخانه ى آذربایجان‌شرقی تلاش داشت با برگزاری نشست های تخصصی طی دو ماه گذشته به جلب توجه اذهان عمومی بپردازد که با برپایی چهار نشست به استقبال این کنگره رفتیم.
گفتنی است اولین کنگره ى استانی معماری و شهرسازی در آذربایجان شرقی به مدت دو روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.