تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1395
کد 1307

همایش « تاثیر هنر،صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان » برگزار شد

همایش کشوری « تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان» با مشارکت اداره کل زندان های آذربایجانشرقی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد .
همایش کشوری « تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان» با مشارکت اداره کل زندان های آذربایجانشرقی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این همایش یکروزه که با حضور دکتر محمد علی کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز،حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان آذربایجانشرقی ، خشایار جمشیدی مدیر کل زندان های آذربایجانشرقی ، عبدالله مرتضوی مدیر کل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه و مسئولین صنایع و صاحب نظران این حوزه برگزار شد دبیر علمی همایش از ارائه 48 مقاله به دبیرخانه همایش و انتخاب 12 مقاله جهت ارائه در دو پنل صبح و بعداز ظهر خبر داد .
شهریار شکر پور افزود : این همایش در محورهایی از جمله « بایدها و نبایدهای هنر، صنایع دستی و مهارت‌های شغلی در زندان‌ها »، « هنر، صنایع دستی و مهارت‌های شغلی و چالش‌های فرارو در زندان‌های کشور و استان»، «نقش هنر، صنایع دستی، مهارت‌های شغلی در اقتصاد و معیشت خانواده‌های زندانیان» ، «تاثیر هنر در توانمندسازی زندانیان و ارتقای سطح سلامت روحی _روانی آنان»، «کاهش میزان بازگشت مجدد به زندان» و «طراحی و تدوین استراتژی های کارآمد و موثر در توسعه و گسترش هنر متناسب با کسب و کار زندان ها» انجام می شود.
شکرپور با بیان اینکه عجین شدن با هنر ظرفیت بزرگی برای تامین معیشت و درآمدزایی برای زندانیان محسوب می شود افزود : هدف اصلی همایش ارائه راهکارهایی برای توانمندسازی افراد با ایجاد اشتغال است تا وقوع مجددجرم تقلیل یابد.
وی ضمن یادآوری اینکه زندانیان امکان کار شرکتی و اداری را ندارند، افزود: این عده باید با مهارت درآمد خود را تامین کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ادامه داد: در حوزه سلامت نیز افرادی که عمر زیادی در پشت میله‌ها می‌گذرانند، می‌توانند با مهارت‌آموزی تاثیرات مثبتی در جامعه بگذارند.
دبیر علمی همایش در انتها از چاپ مقالات همایش در یک کتابچه خبر داد .