تاریخ : سه شنبه 15 فروردين 1396
کد 1316

دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز میزبان مسافران نوروزی شهر تبریز

همزمان با آغاز سال 1396 بیش از شش هزار گردشگر نوروزی از خانه های قدیمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید کردند ...
همزمان با آغاز سال 1396 بیش از شش هزار گردشگر نوروزی از خانه های قدیمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز رییس دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه ضمن بیان خبر فوق افزود:خانه های قدیمی بهنام ، گنجه ای زاده ، قدکی و صدقیانی از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری ثبت شده در فهرست آثار ملی تبریز هستند که اکنون به عنوان مجموعه دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز معرفی شده است .دکتر مرتضی میرغلامی افزود : این دانشکده از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تا کنون مورد بازدید بیش از 6 هزار مسافر و گردشگر قرار گرفته است .
وی اضافه کرد : خانه های فوق از بناهای معروف و تاریخی شهر تبریز هستند که از لحاظ زمانی متعلق به اواخر دوران زندیان ، قاجار و اوایل پهلوی می باشند و اکثراً شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده و دارای طنبی های بزرگ ، حوضخانه با سقف گنبدی شکل ، اروسی و گجبری های ظریف و زیبا با نمای آجر کاری می باشند.