تاریخ : دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
کد 1325

با حضور اصحاب رسانه نشست خبری سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی برگزار شد

این جشنواره از روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری در دو بخش همایش و نمایشگاه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز به کار خواهد کرد...
این جشنواره از روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری در دو بخش همایش و نمایشگاه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز به کار خواهد کرد.   

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز دبیرکل جشنواره درجمع خبرنگاران رسانه ها با اشاره به ارزش 80 هزار دلاری جوایز اهدایی به 30 تن از هنرمندان ایران و جهان اسلام گفت : تبدیل تبریز به مرکز هنرهای اسلامی مهم ترین هدف برگزاری جشنواره می باشد .
مهدی محمدزاده تعداد هنرمندان خارجی را بیش از 80 نفر از سی و سه کشور اسلامی اعلام کرد و افزود: در مدت زمان برگزاری جشنواره هنرمندان خارجی در غرفه های خود که در داخل دانشگاه هنر اسلامی تبریز آماده شده است به صورت زنده اقدام به فعالیت هنری و خلق اثر خواهند نمود تا با فروش آثار به نمایش درآمده رکورد فروش 250 میلیون تومانی جشنواره دوم در سال 94 را بشکنند.
وی اضافه کرد: در این جشنواره به سی نفر در ده رشته مختلف جایزه بین المللی خلاقیت تبریز پرداخت می شود و مالکیت اثر به دانشگاه هنر اسلامی تبریز تعلق خواهد گرفت و با برگزاری چند دوره جشنواره در آینده نزدیک مجموعه نفیسی از صنایع دستی معاصر جهان اسلام گردآوری خواهد شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز نیز برگزاری جشنواره مذکور را شروع مناسبی برای رویارویی با پدیده تبریز 2018 خواند و به استعداد تبریز در تبدیل به پایتخت نگارگری جهان اسلام پرداخت.
حجت الاسلام احمد حمیدی ضمن اشاره به همکاری شهرداری کلانشهر تبریز با دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود : هنرمندان حاضر در این جشنواره منادیان عرصه اطلاع رسانی درآستانه تبریز پایتخت کشورهای جهان اسلام درسال 2018 خواهند بود.
اضافه می نماید سومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی از 14 تا 22 اردیبهشت 96 در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در رشته های چوب ، فلز، شیشه ، فرش، لباس های سنتی ، نگارگری ، تذهیب و هنرهای تزئینی برگزار خواهد شد.