تاریخ : پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
کد 1326

سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی افتتاح شد

سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با حضور مهمانانی از کشورهای جهان اسلام ، مسئولان کشوری و استانی در بخش های «نشست و ارائه مقاله» ، «اجرای زنده تولید صنایع دستی» ،« نمایشگاه هنرهای اسلامی» ، «کارگاه های تخصصی» و بخش های جنبی آغاز به کار کرد ...
سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با حضور مهمانانی از کشورهای جهان اسلام ، مسئولان کشوری و استانی در بخش های  «نشست و ارائه مقاله» ، «اجرای زنده تولید صنایع دستی» ،« نمایشگاه هنرهای اسلامی» ، «کارگاه های تخصصی» و بخش های جنبی آغاز به کار کرد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این جشنواره 150 هنرمند داخلی و 80 هنرمند و محقق خارجی از 33 کشوراسلامی آخرین تجارب ، دستاوردها وپژوهش های خود را در حوزه هنرهای اسلامی وصنایع دستی ارائه می نمایند .
دبیر کل جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز درهنرهای اسلامی و صنایع دستی از رقابت هنرمندان داخلی و خارجی در ده رشته و انتخاب سه اثر برگزیده در هریک از رشته ها و اهدای جوایزی جمعاً به ارزش 80 هزار دلار به برگزیدگان خبر داد.
مهدی محمد زاده در خصوص ابتکار آغاز این جشنواره اظهار داشت : در نخستین اجلاس وزرای گردشگری که در سال 2010 در تهران برگزار گردید پیشنهاد ایران مبنی بر تاسیس جایزه خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود : در دو دوره گذشته بیش از 88 اثر فاخر از هنرمندان معاصر جهان اسلام در تبریز گردآوری شده است که در صدد هستیم نخستین موزه آثار هنرمندان معاصر جهان اسلام را احداث نمائیم .
وی ادامه داد : یکی از برنامه های جنبی «جشنواره ملی نقاشی ایرانی» است که در رشته های مهم نگارگری ، تذهیب ، تشعیر و گل مرغ با اختصاص سالن جداگانه برگزار می شود.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز اضافه کرد: یکی دیگر از بخش های جنبی جشنواره برگزاری نمایشگاه داخلی سرامیک ، سفال ، شیشه ، چوب و فرش است که عموم مردم نیز می توانند از این نمایشگاه بازدید نمایند.
وی ضمن تجلیل از نقش ویژه شهرداری تبریز در اجرای این جشنواره ،  این حمایت را موجب دلگرمی هنرمندان دانست و افزود : تبریز در حوزه علمی و عملی هنرهای اسلامی حرفی برای گفتن دارد و این جشنواره فرصتی فراهم می کند تا آثار خلق شده در آن در میان هنرهای اسلامی بدرخشد.