تاریخ : پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
کد 1328

استاندارآذربایجان شرقی: هنرمندان مسلمان پیام آوران صلح ودوستی به جهانیان هستند

استاندار آذربایجان شرقی هنرمندان مسلمان را پیام آوران صلح ودوستی خواند که باید صلح طلبی و روحیه برادری ومخالفت با جنگ وکشتار را به دنیا اعلام کنند...


استاندار آذربایجان شرقی هنرمندان مسلمان را پیام آوران صلح ودوستی خواند که باید صلح طلبی و روحیه برادری ومخالفت با جنگ وکشتار را به دنیا اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، اسماعیل جبارزاده درآیین افتتاحیه سومین جشنواره خلاقیت ونوآوری تبریزدر هنرهای اسلامی وصنایع دستی ، افزود: هیچ مذهب ومکتبی به اندازه مکتب سراسر خیر وبرکت وصلح وانسان دوستی اسلام و وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) نتوانسته است الهام بخش اهالی هنر باشد.
وی ضمن دعوت از هنرمندان جهان برای برپایی نمایشگاه هنری در تبریز گفت : تبریز در طول تاریخ مهد هنرمندان ، شعرا و دوست داران فرهنگ وهنر بوده  و امروز آماده وپذیرایی هنرمندان از تمام نقاط دنیاست.
جبازاده افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریزدر طول فعالیت خود انسان های برجسته ای را تحویل جامعه هنری داده است وامروزه آماده ارتباط موَثربا دانشگاه های هنر در کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری می تواند یکی از زمینه های توسعه هنر و صنایع دستی باشد ، ادامه داد: انتخاب تبریزبه عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت های گردشگری در بسط و توسعه هنر و صنایع دستی نیز اقدام کنیم.
استانداراذربایجان شرقی با دعوت ازتمام هنرمندان ومیهمانان خارجی شرکت کننده درجشنواره خلاقیت ونوآوری تبریز برای سفر مجدد به تبریزدر سال 2018 ، اظهارکرد : تبریز در طول تاریخ خانه هنرمندان ، شعرا ودوست داران فرهنگ و هنر بوده وامروز هم هر هنرمندی بخواهد می تواند در این شهر فعالیت کرده وآثار خود را در معرض نمایش قرار دهد .
سومین جشنواره خلاقیت ونوآوری تبریز در هنرهای اسلامی وصنایع دستی،از 14 تا 22 اردیبهشت ماه جاری با حضور هنرمندان 33 کشوراسلامی در حال برگزاری است .