تاریخ : پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
کد 1330

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز: تاریخ 4هزارساله تبریز، پشتوانه ای بر گنجینه علم وادب وعرفان اسلامی است

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز به نیابت از طرف شهردار تبریز به ایراد سخنرانی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره خلاقیت ونوآوری تبریز در هنرهای اسلامی وصنایع دستی پرداخت...
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز به نیابت از طرف شهردار تبریز به ایراد سخنرانی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره خلاقیت ونوآوری تبریز در هنرهای اسلامی وصنایع دستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز حجت الاسلام حمیدی وجود آثار مختلف هنری و تاریخی همچون ربع رشیدی ، مسجد کبود و فرهیختگان و دانشمندان شهیرر وشاعران برجسته در تبریز را نشانگر فرهنگ غنی تبریز معرفی کرد و افزود: این غنای فرهنگی درآثار هنرمندان وشاعران برجسته ای همچون مرحوم قطب الدین کازرونی شیرانی از بزرگان عرفان وفلسفه ایران ذکرسشده و وی در مقدمه کتاب خود از تبریز به عنوان وطن خود یاد کرده است .
وی از تبریز و آذربایجان به عنوان یکی از خطه های بهشتی زمین یاد کرد وادامه داد : امیدوارم ایام اقامت میهمانان گرامی در تبریزموجب آشنایی هرچه بیشتر جهان اسلام و هویت وفرهنگ آن گردد.
حمیدی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن تبریز 2018 وحضور گردشگران کشورهای اسلامی در تبریز ، خطاب به میهمانان حاضر درمراسم افتتاحیه جشنواره تصریح کرد: در سال 2018 فستیوال های مختلفی در این شهر برگزار خواهد شد که میزبانی از شما وهموطنان تان افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.
وی ادامه داد: شما سفیران کشورهای اسلامی در این شهر معنوی وتاریخی هستید وامیدواریم با حضور در این شهرپیام صلح ودوستی و آرامش این شهر را به جهانیان برسانید.