تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396
کد 1339

استاد هنرهای اسلامی دانشگاه سارایِو بوسنی و هرزگوین: جشنواره هنرهای اسلامی نقطه قوتی برای معرفی ظرفیت‌های تبریز

استاد هنرهای اسلامی دانشگاه سارایِو بوسنی و هرزگوین برگزاری جشنواره هنرهای اسلامی در تبریز را نقطه قوتی برای معرفی ظرفیت هنر اسلامی در تبریز عنوان کرد...

استاد هنرهای اسلامی دانشگاه سارایِو بوسنی و هرزگوین برگزاری جشنواره هنرهای اسلامی در تبریز را نقطه قوتی برای معرفی ظرفیت هنر اسلامی در تبریز عنوان کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، پروفسور «کاظم حاجی میلیچ» گفت: انتخاب مکان و نحوه برگزاری جشنواره بسیار مناسب بوده و امیدوارم با تداوم این جشنواره در سال های آتی به عنوان «جایزه جهانی تبریز» ثبت شود.
این محقق خط و نگارگری یادآور شد: من اولین‌بار است که در تبریز حضور یافته‌ام و اطلاعاتی درباره فعالیت تبریز در زمینه هنرهای اسلامی نداشتم، اما با حضورم در تبریز متوجه شدم که هنرمندان تبریز در این حوزه بسیار فعالیت کرده اند.
وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری شهرهای اسلامی یادآور شد: تبریز در هنر نگارگری تاریخی بسیار غنی دارد و در این هنر صاحب سبک است، به نظر من تبریز شایسته عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام است و پتانسیلی بسیار قوی در این شهر وجود دارد و امیدوارم این عنوان به زودی