تاریخ : پنجشنبه 26 مهر 1397
کد 1508

عقد تفاهم نامه بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران

پیرامون همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی در رابطه با موزه ملی آبگینه تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی منعقد گردید.

عقد تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۷  موزه آبگینه

 دانشگاه و موزه به عنوان مهمترین  پایگاه های  نشر پژوهش و مطالعات تاریخی پژوهشگران  و همچنین به عنوان اصلی ترین مراکز حامی هنرمندان  از موثر ترین عوامل  رشد و توسعه هنر و فرهنگ تلقی میگردند. دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان پیشگام آموزش هنر شیشه در ایران  و موزه آبگینه استان تهران بعنوان گنجینه آثار شیشه ای ایران و خاورمیانه، در جهت اعتلای هنر شیشه در کشور عزیزمان تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.
 این تفاهم نامه که توسط معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنراسلامی تبریز ؛دکتر مهدی محمدزاده و  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران؛ دکتر بزرگ نیا منعقد گردید پیرامون همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی این دو نهاد در رابطه با موزه ملی آبگینه بوده است.
در جریان عقد تفاهم نامه، دکتر مهدی محمدزاده ضمن تاکید بر حایگاه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تحولات دهه اخیر در حوزه هنر شیشه معاصر ایران، همکاری با موزه را نقطه عطفی در ادامه این تحولات برشمرد و اظهار امیدواری کرد که فرصت مغتنم پیش آمده به نحو شایسته توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه جهت مطالعه همه جانبه آثار محفوظ در موزه مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر بزرگ نیا در این جلسه، تلاش های دانشگاه هنر اسلامی را در این خصوص ستود و به عنوان اولین ارتباط موزه و دانشگاه، این اقدام را بسیار موثر و جریان ساز ذکر کرد ایشان ضمن اساسی دانستن رویکردهای دانشگاهی به مطالعات آثار موزه ای، از هرگونه همکاری در این رابطه با دانشگاه هنر اسلامی تبریز استقبال نمودند.
بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، مقرر شده است که هر دو نهاد در امر آموزش و پژوهش در حوزه هنر شیشه گری فعالیت های مشترک مثل طرحهای پژوهشی، همایش، کارگاههای آموزشی و... انجام دهند و موزه شرایط دسترسی اساتید و دانشجویان این دانشگاه را به آثار و اسناد خود فراهم سازد.