تاریخ : شنبه 12 آبان 1397
کد 1512

ششمین نمایشگاه فناوری «رینوتکس تبریز گشایش یافت

ششمین نمایشگاه فناوری «رینوتکس تبریز 2018» عصر پنجشنبه با حضور مقام های کشوری و محلی در این شهر گشایش یافت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور تنی چند از مقامات استانی و کشوری ،استاندار و امام جمعه محبوب شهر تبریز ،‌ مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس ، رضا رحمانی وزیر صنعت و دکتر کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم حضور داشتند
این نمایشگاه امسال برای ششمین سال متوالی و با هدف تلاش برای تجاری سازی ایده های خلاقانه و فناورانه و نیز توسعه شرکت های دانش بنیان به همت معاومت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و مشارکت مراکز علمی استان برگزارمی شود.
 
ناظران اقتصادی از برگزاری این نمایشگاه به عنوان گامی برای مقابله به تحریم های امریکا نام می برند که ایده های ارائه شده در آن می تواند به طور فزاینده زمینه  تولید کالاهای تحریم شده را در داخل فراهم کند.
 
دبیر اجرایی نمایشگاه «رینوتکس تبریز 2018»  گفته است : انتظار می رود طرح های امسال از لحاظ کیفی دارای استانداردهای لازم برای توسعه و تجاری سازی باشند.
علی جهانگیری در آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: نمایشگاه رینوتکس محلی مناسب برای ارایه طرح ها و ایده های فناوران است و مجموعه دولت بدون هیچ چشم داشتی، مکانی برای توسعه کسب و کار و نیز فروش فناوری در پنج نمایشگاه گذشته ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: لازمه ورود به بازارهای فروش فناوری، فراگیری استانداردسازی فروش و نیز مستندسازی دستاورد و فناوری ایجاد شده می باشد و لازم است هر فناور شناسنامه ایده و یا فناوری خود را در سطح کلاس جهانی تهیه و ثبت کند.
جهانگیری، رویکرد مهم نمایشگاه ششم را ارایه نیازهای فناورانه کشور اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به طرح ممنوعیت دولت در ورود بعضی از کالاها و نیز تغییرات ارزی در کشور، واردات کالای خارجی به صرفه واردکنندگان و حتی مصرف کنندگان نیست، پس لازم است صاحبان فکر و فناوری برای تامین نیاز حوزه های مختلف وارد میدان شوند و این راهی جز ایجاد بازارهای فروش فناوری و ارتباط نیازمندان فناوری با فروشندگان فناوری ندارد.
وی از مدیران صنایع و دستگاه های دولتی تخصصی خواست با برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از صاحبان تجربه، راه و روش فروش فناوری را به فناوران جوان جهت ورود به بازار فناوری هموار کنند.
جهانگیری گفت: مجموعه مدیریت آذربایجان شرقی سعی در برگزاری نمایشگاهی ارزان و آسان برای فناوران داشته و از همه فناوران و صاحبان ایده و طرح خواسته شده با حضور خود ویترین فناوری و نوآوری کشور را زیباتر و غنی تر کنند.
ششمین نمایشگاه رینوتکس تبریز 2018 تا 14 آبان ماه با حضور یک هزار واحد فناوری از 27 استان کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز از ساعت 15 تا 22 برای بازدید علاقمندان دایر است. در ادامه دکتر کی نژاد بهمراه دکتر قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت از غرفه های فناور دانشگاه هنر اسلامی تبریز و صنعتی سهند بازدید نمودند در آخر معاون وزیر صنعت با حضور در پردیس  دانشگاه هنر اسلامی  از نمایشگاه دائمی هنر آفرینان تبریز ، آثارخانه دانشگاه و محل ساخت نیم ضریح تل زینبیه بازدید نمودند.