تاریخ : سه شنبه 25 دي 1397
کد 1559

دانشگاه هنر اسلامی تبریز میزبان سیزدهمین المپیاد فرش کشور

سیزدهمین المپیاد فرش کشور در دو بخش علمی و عملی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز رئیس دانشکده فرش این دانشگاه ضمن بیان این خبر افزود : بر اساس تصمیمات متخذه دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان مجری سیزدهمین المپیاد فرش دستباف کشور انتخاب شده است .
علی وند شعاری افزود : المپیاد فرش ایران یکی از مهم ترین رویدادهای علمی و عملی در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی در حوزه هنر صنعت فرش کشور است که با هدف ایجاد انگیزه و رقابت ، ارزیابی و  انتخاب سطح علمی و مهارتی هنرمندان این رشته و آشنایی جامعه با این هنر صنعت و رشته های مرتبط با آن برگزار می شود .
وی افزود :این رقابت ها از تاریخ هفتم الی نهم اسفند ماه با حضور حدود 200 شرکت کننده در سه گرایش رنگرزی ، طراحی ، بافت فرش برای سطح دانش آموزی و چهار گرایش رنگرزی ، طراحی ، بافت و مرمت فرش در سطح دانشجویی برگزار خواهد شد.
رییس دانشکده فرش اضافه کرد : تبریز با داشتن عنوان شهر جهانی بافت فرش ، تنها دانشکده فرش کشور با کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز و مرتبط ، سرمایه انسانی غنی از قبیل پژوهشگران ، طراحان و بافندگان زبده ، یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای سیزدهمین المپیاد فرش کشور می باشد
.