تاریخ : دوشنبه 4 شهريور 1398
کد 1618

عقد تفاهم نامه پژوهشی

معاونت پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سرپرست معاونت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی تفاهم نامه پژوهشی منعقد نمودند.
🔸معاونت پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه هنر اسلامی تبریز و اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

🔺به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، این تفاهم نامه دوجانبه روز گذشته ۳ شهریور ماه ۹۸ با حضور رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مدیر کل میراث فرهنگی استان در راستای توسعه همکاری ها و استفاده از توانمندی های طرفین جهت مطالعات شهری، مطالعات بافت و معماری، آثار هنری، نهادینه کردن و بومی سازی دانش در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  منعقد شد.

🔸"دکتر محمد علی کی نژاد  " حمایت از پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک در معماری ، شهر سازی ، مرمت بناها ، بافت ها و اشیاء فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: در راستای این تفاهم نامه تشکیل کارگروه مشترک مسأله شناسی و نیاز سنجی در حوزه فعالیت  اداره کل میراث فرهنگی، بررسی و تحلیل پیامد های اجتماعی و فرهنگی ساخت و سازهای بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرهای استان آذربایجان‌شرقی و انجام پروژه های مشترک مطالعاتی در حوزه های مرمت ، بهسازی و بازسازی در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

🔸کی نژاد با بیان اینکه همکاری در تبادل اشیاء تاریخی تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی جهت انجام پروژه های درسی مرمت دانشجویان از دیگر مفاد مهم این تفاهم نامه است، ادامه داد: طی این تفاهم نامه اشیاء تاریخی با در خواست کتبی دانشگاه جهت اهداف آموزشی مرمت از طرف اداره کل  حداکثر به مدت یکسال در اختیار دانشگاه قرار داده می شود و این مدت با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

🔸مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی را از دیگر اهداف تفاهم نامه دوجانبه اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز عنوان کرد و گفت:  بر این اساس طرفین تفاهم نامه در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی اقدام به برگزاری نشست های علمی با محوریت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی ، چند رسانه ای ، معماری و شهرسازی و مرمت بنا و آثار و همچنین برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری مرتبط اقدام خواهند کرد.

🔸آبدار ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی طی این تفاهم نامه با دانشگاه هنراسلامی تبریز پس از تشکیل کارگروه راهبردی به منظور تدوین برنامه ریزی استراتژیک و تصویب طرح ها در جهت نیل به بهبود در برنامه های توسعه، اقدام به انعقاد تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی جداگانه ذیل این تفاهم نامه با دانشگاه می نماید.

🔸آبدار در خاتمه با بیان اینکه مدت زمان این تفاهم نامه چهار سال خواهد بود، اظهار داشت: به فراخور هر برنامه ، نمایندگانی از طرفین به صورت کتبی معرفی و با برگزاری جلسات مشترک هماهنگی های لازم جهت پشیبرد اهداف مذکور انجام خواهد شد.