تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
کد 1644

نمایش نفیس ترین فرش قرآنی جهان اسلام (فرش عشق) و آثار نگارگری دانشگاه هنر اسلامی

نخستین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر/ تهران 19و20 آبانماه 98
نمایش فرش قرآنی (فرش عشق) و آثار نگارگری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در نخستین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر

در نخستین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر که نوزدهم و بیستم آبانماه توسط دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران برگزار شد، نمایشگاه آثار هنری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حوزه‌های فرش و نگارگری برپا شد.
در این نمایشگاه، فرش قرآنی (فرش عشق) و نیز منتخب آثار نگارگری در حوزه‌های نقاشی ایرانی، تذهیب، تشعیر، گل و مرغ در معرض دید شرکت‌کنندگان در همایش و علاقمندان به این حوزه قرار گرفت.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه و به منظور آشنایی اندیشمندان و محققان خارجی ایران‌شناس حاضر در این همایش، اساتید فرش و نگارگری دانشگاه هنر اسلامی تبریز آقایان سلیم‌پور و رفیعی اقدام به برگزاری کارگاه و اجرای زنده طراحی، بافت فرش و نگارگری نمودند.

دکتر سعیدرضا صدرعاملی دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از این نمایشگاه ضمن تاکید بر جنبه‌های غیرقابل رقابت هنرهای ایرانی اسلامی، به تمجید از هنرمندان این عرصه پرداختند.
گفتنی‌است فرش قرآنی (فرش عشق)، در سال ۱۳۸۹ نخستین بار توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی رونمایی شده و این اثر نفیس هنری در ۷۶ برگ دورویه و با رجشمار ۸۰ در ابعاد ۴۵ در ۷۵ سانتی‌متر توسط اساتید و هنرمندان دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز طراحی و اجرا شده است.
ضمنا این فرش نفیس در کشورهای ترکیه ، پاکستان ، تاجیکستان ، کویت ، مالزی ، هلند ، سوئد ، بلژیک ، فرانسه در معرض نمایش قرار گرفته است