تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1399
کد 1705

بمناسبت نکوداشت روز معلم : نشست آنلاین و مجازی اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه محبوب تبریز

حرکت در مسیر گام دوم انقلاب؛ نیازمند تفکر شهید مطهری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تفکر استاد مطهری چارچوبی است که می‏توان بعنوان یک بنیان به آن تکیه کرد تا در مسیر حرکت گام دوم انقلاب دچار انسداد و رکود نشد.
                                                                  
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جلسه گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید دانشگاه هنر اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ابتدا حضرت حجت الاسلام  دکتر خدیوی سرپرست محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن مطالبی افزودند
درود بر آخرین پیامبر راستی و درستی که بر صفت‌ «اِنّی بُعِثتُ مُعَلِّماً» در جامعه بشری طلوع کرد و رسالت آسمانی‌اش آموزش مکارم اخلاق بود. ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت متفکر و فیلسوف فرزانه شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهنگ‌سازی است که در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه جلوه‌های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می‌بخشند.



در ادامه ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر محمد علی کی نژاد به ایراد سخنرانی پرداختند 
امسال بزرگداشت مقام معلم با حس خاصی همراه است چون در بحران شیوع کرونا جامعه، گونه دیگری از حضور شما عزیزان در صحنه تعلیم و تربیت را تجربه کرد. گرچه شیوع کرونا شما را از حضور فیزیکی در کلاس‌های درس دور کرده بود، اما اساتید سخت کوش و جهادی  از طریق آموزش برخط  موجودی خود را عاشقانه و سخاوتمندانه تقدیم فرزندان این سرزمین کردید، شکوه ایثار یکایک شما را می‌ستایم.


سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم  با بیان اینکه شهید مطهری یک الگو برای جامعه ماست که باید تکثیر شود، گفت : خط فکری که می‏تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط فکری مطهری، یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‏های التقاطی و انحرافی است.
امام جمعه تبریز افزود : از منظر رهبر معظم انقلاب باید روی افکار شهید مطهری، کار فکری بشود، اما در این تفکر متوقف نشد چرا که نیازهای فکری، بروز و نو می‏شود، از این رو در مسیر حرکت گام دوم انقلاب به مطهری‏ ها نیاز مبرم داریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مطهری‏های گام دوم انقلاب، باید همان نسبتی را با انقلاب داشته باشند که شهید مطهری داشت، اظهار داشت : مطهری‏های گام دوم انقلاب باید انقلابی باشند و نسبت به توطئه انقلاب‏ زُدایی از حوزه و جامعه حساس باشند.
وی ادامه داد : مطهری‏های گام دوم انقلاب باید حرف انقلاب را تا اقصی نقاط کشور، منطقه و جهان امتداد دهند و برای سؤالات جدید، پاسخ‏های متناسب و منطقی ارائه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد : مطهری‏ های گام دوم انقلاب باید تفکر ناب اسلامی را از خطر التقاط و انحراف به مسیر تفکرات وارداتی شرقی و غربی مصون بدارند.
امام جمعه تبریز شهید مطهری را از نگاه رهبر معظم انقلاب چنین توصیف کرد : شهید مطهری متفکر ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فرداى كشور، متفكر دین‏ شناسِ مؤمنِ بااخلاص و پُركار و خلاصه اى از اندیشه ‏هاى اصلاحى عمیق امام بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تقدیر از تلاش های اساتید و معلمان در روزهای کرونایی گفت : در روزهای بحرانی کرونا مدافعان بهداشت و سلامت در بیمارستان ها و اساتید در سنگر علم و اندیشه نقشی ماندگار از خود بجای گذاشتند و اجازه ندادند شرایط حاکم بر جامعه آسیب زیادی به بخش سلامت و آموزش وارد کند.
امام جمعه تبریز افزود : در این شرایط شکوه همدلی مردم با اقشار بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا هم تماشایی بود و خیران نیک اندیش و مردم نوعدوست ایرانی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در رزمایش مواسات و کمک مومنانه به یاری همدیگر شتافتند.



در این جلسه ویدئو کنفرانس؛ حجت الاسلام شربیانی مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و جناب آقای دکتر مهدی محمدزاده معاون آموزشی و کار آفرینی دانشگاه هنر اسلامی هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و دیگر شهیدان جبهه علم و آگاهی از فعالیت های مجازی دانشگاه در شرایط کرونا گزارش ارائه نمودند .در خاتمه به رسم یادبود تمثال سردار دلها (اثر هنری ) کاری از هنرمندان دانشگاه تقدیم نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه محبوب و مردمی تقدیم گردید ./