تاریخ : شنبه 1 شهريور 1399
کد 1732

برش یک ورق از نفیس‌ترین فرش قرآنی جهان اسلام توسط دکتر طهرانچی

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به تبریز از دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید نمودند

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سفر به تبریز از دانشکده معماری و شهرسازی (خانه های قدیمی گنجه ای زاده ، قدکی ، بهنام و صدقیانی )  بازدید نمودند

دکتر طهرانچی و هیئت همراه از بافت تاریخی و فرهنگی مجموعه دانشکده معماری و شهرسازی  که  قدمت آن به دوره زندیه و قاجار  می رسد بازدید کردند. بخشی از این ابنیه های تاریخی در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی تخریب شده بود که توسط اساتید و دانشجویان این دانشکده بازسازی و مرمت شده است .
سپس وی با حضور در پردیس مرکزی دانشگاه (چرمسازی سابق ) از نفیس ترین فرش قرآنی جهان اسلام بازدید نمودند این فرش که به‌ صورت کتاب طراحی شده است  توسط 8 تن از بافندگان فرش دانشگاه هنراسلامی  تبریز به‌صورت دو رویه و در اندازه 60 در 90 و تمام ابریشم در حال بافت می باشد . خط  این فرش قرآنی خط استاد احمد نیریزی و رجشمار آن 80 است که ان شاءالله در مدت 8 سال بافته خواهد شد.

در پایان دکتر طهرانچی و هیئت همراه از نیم ضریح تل زینبیه که به سفارش ستاد بازسازی عتبات عالیات سپاه و با  همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز طراحی و ساخته شده است در ادامه از مجموعه کارگاه‌های کارآفرینی ، موزه هنر مندان جهان اسلام ، آثارخانه ، نمایشگاه هنر آفرینان تبریز  بازدید بعمل آورد .