تاریخ : پنجشنبه 8 آبان 1399
کد 1747

بیانیه دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جهت محکومیت اهانت به ساحت قدسی حضرت ختمی مرتبت(ص) صادر گردید

.
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«وَ لَقَد استُهزئَ بِرُسُلٍ مِن قَبلکَ فَأملیتُ لِلّذینَ کفروا ثُمَّ أخَذتُهُم فَکیفَ کانَ عِقابِ»
و مردم به رسولان پیش از تو هم استهزاء بسیار کردند، من هم به کافران فرصت دادم آنگاه ایشان را به عقوبت گرفته و با چه عقاب سخت به کیفر رسانیدم. (سوره رعد آیه )

اهانت نشریه " شارلی ابدو " فرانسه به ساحت مقدس سراج منیر، امین وحی و مردم، آخرین و برترین رسول رحمت و اخلاق ، حضرت محمد امین (ص) وجدان‌های بیدار و  دل انسانهای آزاده  را جریحه‌دار و پرخون کرد. اهانت به پیامبر اعظم (ص) این عصاره اخلاق و تبلور خوبی‌ها و فضیلت ها، اهانت به همه ارزشهای انسانی و اخلاقی و همه انبیاء عظام (ع) و انسانهای پاک است چرا که نام مبارک محمد (ص) نام جمله انبیاست و این نام همواره  جذاب‌ترین و پرآوازه‌ترین نام دنیا است. پس آیا حق آزادي بيان این است  که  با نام نامیرای محمد(ص) گستاخي کنند !!؟ آیا از اين خصمانه تر می توان به جنگ آزادی رفت؟ کیست که نداند  این اهانت برنامه‌ریزی شده در راستای پروژه اسلام‌هراسی و ارائه چهره غیرواقعی از اسلام رحمانی و پیامبر رحمت است؛
 
ظالم آن قومي که چشمان دوختند              وز سخن ها عالمي را سوختند
یقینا چنین اهانت‌هایی بر خلاف باور منتشرکنندگان آن،   نه تنها چیزی از ارزشهای نورانی آن سراج منیر نخواهد توانست بکاهد بلکه بی خردی و بی آبرویی خودشان را آشکار خواهد ساخت :
 
ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست          عرض خود می بری و زحمت ما می داری
آری! نام محمد (ص) ،  ناموس مسلماني است. این نام را مسلمانان جهان هر روز در ماذنه ها به بلندي بانگ مي کنند و در نمازها با درود و ستايش بر زبان مي آورند و تا دنیا برجاست رونق مسلمانی نیز رو به فزونی است.
 
مصطفی را وعده داد الطاف حق            گر بمیری تو نمیرد این سبق 
اینک آن نابخردان و نا فرهیختگان بی هنر روزگار باید شرمنده و پوزش خواه دل هاي سوخته و جان هاي بي تاب و روح هاي مجروحي باشند که از نهيب آسيب آن بي حرمتي بر خود پيچيده اند.
ما دانشگاهیان  دانشگاه هنراسلامی  ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت پاک و نورانی رسول رحمت و اخلاق اعلام می داریم این گونه تلاش‌های مذبوحانه در گوشه و کنار کره خاکی چیزی جز بی آبرویی برای عاملان آن؛ و بیداری و وحدت بیشتر جوامع انسانی و اسلامی بدنبال نخواهد داشت و در مقام مقابله آگاهانه و به کوری چشم طاعنان،  ترویج آیین الهی  و سعادت آفرین اسلام را بیش از پیش سرلوحه برنامه‌های خود  قرار خواهیم داد. از خداوند متعال برای همگان توفیق فهم صحیح سلوک اجتماعی، سیاسی و اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و حرکت در مسیر نورانی آن حضرت را مسالت داریم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
نامت بمانا تا ابد ای جان ما روشن زتو