دبیرخانهی جشنوارهی هنرهای دیجیتال با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افتتاح شد.
سامانه واقعیت مجازی کنفرانس و همایش دانشکدهی چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز صبح چهارشنبه با حضور "دکتر غلامرضا غفاری" رونمایی و دبیرخانهی جشنواره افتتاح شد.
وی در این بازدید در جریان روند طراحی با این سامانه و ضرورت استفاده از بستر فضای مجازی در رویدادهای واقعی، قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، سامانهی واقعیت مجازی کنفرانس و همایش برای اولین بار توسط دانشگاه لاوال فرانسه طراحی و اجرا و سپس در دانشگاههای آمریکا و استرالیا نیز طراحی شد و مورد توجه قرار گرفت.
در این سامانه به جای بستر دو بعدی، از سخنرانیها در قالب آواتارها و شخصیتهای واقعی برای ارتباط بیشتر، استفاده میشود، به همین ترتیب شرکتکننده با استفاده از بستر واقعیت مجازی به صورت ۱۰۰ درصدی در محیط غوطه ور میشود، چرا که این بستر مجازی ضریب تاثیرگذاری بیشتری دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، طراحی سامانه واقعیت مجازی همایشها و کنفرانسها در شرایطی که بسیاری از سیستمها و زیرساختهای مجازی ما از تحریمها متاثر میشود، بسیار کارساز بوده و میتوان با پیشبرد آن در آینده نزدیک نیز استفادههای فراوانی از آن کرد.
رئیس دانشکده چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: شرایط کرونایی اهمیت جشنوارهی هنرهای دیجیتال را بیشتر کرد، برگزاری این جشنواره میتواند بستر هنرهای دیجیتال با استفاده از ارتباطات را ایجاد کند.دکتر یونس سخاوت، صبح چهارشنبه در آیین افتتاح دبیرخانه جشنواره هنرهای دیجیتالی که با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از بستر واقعیت مجازی، فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات فرهنگی ایجاد شده است، اظهار کرد: سخنرانیها و نمایشگاههای مجازی نیز میتوانند با استفاده از این بستر برگزار شوند.
وی با اشاره به برگزاری دو سالانهی جشنوارهی هنرهای دیجیتال در این دانشکده، بیان کرد: اولین جشنواره تحت عنوان جشنوارهی صنعت هنرهای دیجیتال در سال ۹۵ و دومین جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد.
وی با بیان اینکه دانشکده چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان قطب چندرسانه و هنرهای دیجیتال شناخته میشود، اظهار کرد: در جشنوارهها و رویدادهای مختلف آثار خوبی ایجاد شد.
دکتر سخاوت تاکید کرد: بستر واقعیت مجازی همایشها و کنفرانسها بستر جذابی است که نشان میدهد این هنر چگونه میتواند اثرگذار باشد، اقدامات لازم در این خصوص از چهار ماه قبل شروع شدهاند و قصد داریم نمونههایی از این کار را در بستر واقعیت مجازی انجام دهیم.
وی متذکر شد: این بستر نیاز به حمایت دارد و میتواند به بستری تبدیلشود که بقیهی رویدادها در آن برگزار شوند، چرا که معلوم نیست این شرایط کرونایی کی تمام شود.
وی با بیان اینکه دانشکدهی چند رسانهای با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از سال ۸۶ شروع به کار کرد، گفت: مقطع کارشناسی ارشد نیز تحت عنوان هنرهای رایانهای در در سال ۹۵ در سه گرایش، ایجاد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، رییس دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه تمامی سرفصلهای رشتههای موجود در دانشکده چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز توسط همین دانشکده طراحی شده است، بیان کرد: ایجاد مقطع دکتری هنرهای رایانهای هم در کارگروه هنر به تصویب رسید و مجوزهای لازم اخد خواهد شد.