تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1399
کد 1762

"هکاتون بازی‌های جدی" در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود

رئیس دانشکده‌ی چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز از برگزاری "هکاتون بازی‌های جدی" در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در نوزدهم آذر ماه، همزمان با تهران و اصفهان خبر داد.

دکتر یونس سخاوت در گفت‌وگو با حبرنگار روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تشریح این خبر با بیان اینکه هکاتون به معنای ماراتون بازی‌سازی است، اظهار کرد: تیم‌های ثبت نام کننده به مدت سه روز شامل دانشجویان یا سایر افراد زیر نظر منتورها، کارشناسان و اساتید خبره، شروع به ایده‌پردازی و ساخت بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: "مهارت‌های زندگی در مواجهه با بیماری کرونا" موضوع این دوره از هکاتون بازی‌های جدی بوده و منتورهای گرافیکی، برنامه نویسی کامپیوتری و طراحی بازی به شرکت کنندگان در طراحی بازی کمک می‌کنند.

وی از در نظر گرفتن جوایز ۳۰ میلیونی برای منتخبان هکاتون بازی‌های جدی خبر داد و گفت: جوایز توسط اداره کل ورزش و جوانان پرداخت شده و برنامه با همکاری و مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

دکتر سخاوت با اشاره به برگزاری سومین دوره از هکاتون بازی‌های جدی، بیان کرد: سال‌های گذشته این سمپوزیوم به صورت حضوری برگزار می‌شد و شرکت کنندگان سه شبانه روز در دانشگاه حضور داشتند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ماراتون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و منتورها ارتباطشان با شرکت کنندگان را به صورت آنلاین حفظ می‌کنند.

وی با برشماری اهداف برگزاری هکاتون بازی‌های جدی سال ۹۹، گفت: حفظ ارتباط بین صنعت و دانشگاه، تجاری‌سازی ایده‌ها، افزایش روحیه جمعی و مشارکت گروهی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم که کارآفرینی را مورد توجه قرار داده، از جمله اهداف برگزاری این سمپوزیوم به شمار می‌آیند.

وی از تمدید مهلت ارسال مقالات و آثار و ثبت نام تیم‌ها تا ۱۴ آذرماه خبر داد و افزود: این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام فردی و یا تیمی و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.SEGAP.ir مراجعه کنند.

دکتر سخاوت متذکر شد: هکاتون بخش جنبی از جشنواره بازی‌های جدی بوده و نتایج همزمان با روز اختتامیه‌ی جشنواره، پنجم دی ماه اعلام و جوایز نقدی نیز اهدا می‌شوند.

رئیس دانشکده‌ی چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خاتمه خاطر نشان کرد: بازی‌های جدید به بازی‌های گفته می‌شود که هدفی غیر از سرگرمی داشته و به توانبخشی و آموزش و یادگیری فرد نیز کمک می‌کند.