تاریخ : پنجشنبه 27 آذر 1399
کد 1776

تبریز برای پنجمین دور متوالی میزبان جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی

تفاهم نامه پنجمین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، بین مرکز تحقیقات تاریخ، فرهنگ و هنر جهان اسلام موسوم به ارسیکا و دانشگاه هنر اسلامی تبریز به امضا رسید.
تفاهم نامه پنجمین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، بین مرکز تحقیقات تاریخ، فرهنگ و هنر جهان اسلام موسوم به ارسیکا و دانشگاه هنر اسلامی تبریز به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه که در مقر ارسیکا در استانبول، به امضا دکتر خالد ارن دبیر کل ارسیکا و دکتر مهدی محمدزاده، معاون آموزشی و کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز  رسید، مقرر گردیده است که افتتاحیه پنجمین دور جشنواره در هفته ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۰ می ۲۰۲۱ برگزار شود. جشنواره خلاقیت و نواوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، به ابتکار دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با مشارکت ارسیکا وابسته به سازمان همکاری اسلامی، و همیاری تعدادی از نهادهای ملی و استانی همچون شهرداری تبریز، هر دو سال یکبار با حضور محققین و هنرمندان کشورهای اسلامی عضو سازمان، در تبریز برگزار میشود.
دکتر مهدی محمدزاده، دبیر دائمی این جشنواره در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کردند که این جشنواره بزرگترین رخداد علمی و هنری  در حوزه صنایع دستی جهان اسلام می باشد و در چهار دوره گذشته بیش از ۳۰۰ هنرمند از ۵۲ کشور عضور سازمان همکاری اسلامی مهمان دانشگاه هنر اسلامی تبریز بوده اند.
این جشنواره فضای گفتگو و تبادل نظر و تجربه بسیار موثری در میان هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی جهان اسلام را فراهم آورده است. از کشور عزیزمان ایران نیز هنرمندان بنامی همچون استاد پاشایی، مهرآوری، بخت آور، انوشفر، گیو قصاب، اسدی، کاوه، جوکار و دهها هنرمند دیگر در این جشنواره حضور داشته اند.
به گفته دکتر محمدزاده،  دبیرخانه جشنواره در روزهای آینده فراخوان مقالات بخش کنگره جشنواره را در دسترس علاقمندان قرار خواهد داد. به غیر حوزه های پیشین در جشنواره پنجم محورهای مطالعاتی ویژه ای هم به مطالعه شرایط تولید، تجاری سازی و آموزش  صنایع دستی در عصر اپیدمی اختصاص داده خواهدشد