تاریخ : شنبه 6 دي 1399
کد 1783

بازی «سردار» به عنوان بازی جدی سال انتخاب شد

بازی «سردار» رتبه اول بخش جشنواره بازی جدی سال 1399 را از آن خود کرد و با انتخابش به عنوان «بازی جدی سال 1399»، جایزه 20 میلیون تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این بخش را به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی سردار که در دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با هدف ترویج گردشگری با استفاده از بازی وارسازی طراحی شده است، جریان مشروطه وسردار ملی (ستارخان) را موضوع خلق بازی‌ای جذاب کرده تا مخاطب تجربه متفاوتی از بازدید از مکان تاریخی به کمک فناوری واقعیت افزوده داشته باشد. با اعلام هیات داوران بخش جشنواره بازی جدی سال 1399 این بازی به خاطر داشتن زیرساخت فنی مناسب، خلاقیت در ارائه خدمات به حوزه گردشگری و ساختار تجاری قابل قبول به عنوان بازی جدی سال انتخاب شد. علاوه بر جایزه دریافت جایزه اصلی ۲۰ میلیون تومانی جشنواره، این بازی موفق به دریافت جایزه ۱۰ میلیون تومانی ستاد فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد. این بازی توسط خانم نسرین شهابی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تولید بازی های رایانه ای و آقایان صمد روحی، باقر بهرام شتربان و دکتر یونس سخاوت از اعضای هیات علمی دانشکده چند رسانه ای طراحی و ساخته شده است.
همچنین بازی «ویلکا» که توسط فارغ التحصیلان دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با موضوع توان‌بخشی که با رویکرد کمک به توان‌یابانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، طراحی شده است رتبه دوم این بخش و جایزه 6 میلیون تومانی را کسب کرد. بازی های فیروزه و سارای نیز از دیگر بازی های تولید شده در دانشکده چند رسانه ای بودند که در سایر بخشهای جشنواره موفق به کسب جوایز نقدی شدند.
در بخش هکاتون بازی های جدی نیز که ۱۹-۲۱ آذر در سه شهر تبریز، تهران و اصفهان به صورت همزمان برگزار شده بود، ۳ تیم از دانشگاه هنر اسلامی تبریز موفق شدند که در مجموع ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی به خود اختصاص دهند.