تاریخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399
کد 1799

آیین تکریم روز زن و تجلیل از مقام مادر

بمناست میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)
 

   گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از برگزاری مراسم آیین تکریم روز زن و تجلیل از مقام مادر :
 

بر پایه این گزارش ،  مراسم که با حضور جناب آقای دکتر کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست محترم دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین خدیوی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  و معاون فرهنگی وپژوهشی و مدیر امورفرهنگی دانشگاه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی درنمازخانه دانشگاه برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین خدیوی  در شروع این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن وتجلیل از مقام مادر به بیان سخنانی از فضیلت و ویژگی های اخلاقی آن حضرت پرداخت و زن نمونه را از زبان قرآن تفسیر نمود.

 در تقویم هر ملتی روزهایی هست که جاودانه می ماند و این روزها به مثابه ی شادی ، نشاط ، ثبات و پایداری برای همه جوامع محسوب می شود.   
وی اظهار کرد: روزهایی در تقویم به ثبت رسیده که جلوه های از زیبایی و قشنگی هر جامعه را نشان می دهد که آن را جشن می گیرندکه روز مادر در تقویم همه جوامع وجود دارد.

وی بیان کرد: روز مادر فقط مربوط به جامعه ی ایرانی نیست ،بی شک در جوامع دیگر نیز بودند کسانی که فرهنگ ساز و تاریخ ساز و تاثیر گذار در رشد جامعه شان بوده که آن روز را به عنوان روز زن و مادر نامگذاری کرده اند.

دکتر فارغ گفت : در کشور ما نیز این انتخاب براساس باورها و ارزشهای جامعه مان صورت گرفته و سالروز تولد دخت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) به عنوان روز مادر و زن انتخاب شده است
.
       
دکتر کی نژاد : نقش مهم زنان در جامعه اسلامی ایران ایجاب می کند که با الگو برداری از اسوه زنان دو عالم در پاسداشت ارزش ها ، حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشند.   تاکید بر بحث فرزند آوری و انتخاب نام نیک برای فرزندان از سایر عناوین نطق ایشان بود.
       

لازم به ذکر است بانوان شاغل ضمن تشکر از برگزاری  این جلسه نکته نظرات خود را بیان داشتند. و در پایان جلسه از بانوان شاغل در این اداره کل با اهدای گل و لوح سپاس توسط ریاست محترم دانشگاه تقدیر به عمل آمد.