تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1399
کد 1808

سخنرانی ریاست محترم دانشگاه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

خطاب به خانواده های معزز کارکنان و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

بسم الله الرحمن الرحیم
 
با سلام و تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر، سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری را از درگاه خدای متعال خواستارم و از خدا می‌خواهم که انشالله این عید را با ظهور حضرت ولیعصر (عج) تبدیل به عید دائمی فرماید..
   همه ساله در چنین روزی توفیق این را داشتیم که برای جشن انقلاب اسلامی  در صحن دانشگاه خدمت عزیزان باشیم به هر حال امسال هم خواست خدای متعال این بود که در فضای مجازی آیین سالگرد انقلاب برگزار شود و هر آنچه خواست حضرت باریتعالی است همان بهترین است.
امروز که در حضور عزیزان هستیم اگر وضعیت فعلی ما مقایسه ای شود با زمان قبل از انقلاب و آن دوران سیاه که کشور ما چه وضعیتی داشت و امروزه به چه دست آورده های عظیمی رسیده ایم، بدون تردید نعمت انقلاب شکوهمند اسلامی را بیشتر قدر خواهیم دانست. همانطور که حاج آقا [ حجت الاسلام دکتر خدیوی] هم اشاره داشتند عظمت این انقلاب قابل ذکر و توصیف نیست
 وقتی خاطرات آن ایام و چنین ساعاتی را در ذهنم مرور می کنم بیش از هر چیز دیگر کلام معجزه آمیز حضرت امام( ره) خطاب به مردم در ذهنم نقش می بندد. رژیم سفاک پهلوی در چنین روزی اعلام حکومت نظامی کرده بود امام در کمال اطمینان و آرامش فرمودند  مردم در خیابان ها بمانند! خیلی ها بر این باور بودند که اگر مردم به خانه ها برنگردند کشت و کشتار راه خواهد افتاد. عزیزانی که آنروز خدمت امام بودند و بنده در جریان هستم که چه اصراری به امام داشتند و نگران از اینکه به هر حال کشت و کشتار خواهد شد ، گزارش هایی هم بود  که مثلا از قزوین یک تیپ نظامی به مقصد تهران حرکت کرده یا  از همدان و کرمانشاه  هم  تانک ها و قوای نظامی برای مقابله با مردم  به سمت تهران در حال حرکتند . اما امام  با تکیه بر نصرت الهی روی این جمله اعجازآمیز  ایستادند و صحنه را به کل عوض کردند. به اعتقاد من همین جمله کوتاه  که از لب های مبارک امام بیرون آمد، شکست حکومت نظامی رژیم شاه  را رقم زد. در چنین ساعاتی  که الان در فضای مجازی دور هم جمع شده ایم  مردم به فرموده امام در خیابان ها ماندند و حکومت نظامی رژیم سفاک را شکستند. پادگان ها به تصرف انقلاب درآمد و  فردای چنین روزی یعنی 22 بهمن 57 برای اولین بار  صدای دلنشین انقلاب به وسیله صدا و سیمای جمهوری اسلامی به گوش مردم رسید و کام همه شیرین شد به صبح پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی..
.
عزیزان!  ما در مقابل شهدای گرانقدر انقلاب مسئولیت داریم ما به عهد و میثاقی که با امام و شهدا بسته ایم باید پایدار باشیم تحت هیچ شرایطی  نباید خط ولایت را گم کنیم . بعضی از ماها چه آن افرادی که آن زمان  با امام عزیز  به ایران  آمدند و چه آنهایی که در داخل ایران  کنار امام بودند مسئولیت هایی را عهده دار شدند که مربوط به امورات کشور بود . این افراد آن زمان نزد ما به اعتبار امام و امت مسلمان و انقلابی قداست و احترام فراوانی داشتند. همه ما آرزوی خدمت به انقلاب و امام را داشتیم و  از خدا می خواستیم که با یک جمله توفیق انجام کاری را در مدرسه رفاه آن زمان و یا خارج از منطقه پیدا کنیم و با افتخار و با شور و شوق انقلابی و الهی انجام وظیفه نماییم ،  ولی بعدها متاسفانه برخی از آن افراد خط ولایت را گم کردند من نمی خواهم اسم ببرم چه چهره هایی بودند که  به امام عزیز خیانت کردند طوریکه بعدها در دادگاه جمهوری اسلامی محاکمه شده و برخی نیز اعدام شدند.
.
ما بعد از پشت سر گذاشتن توطئه های گوناگون در طول این سا ل ها امروز با جریان سیاه نمایی مواجهیم در فضای مجازی در کوچه و خیابان افرادی هستند که با سیاه نمایی مسائلی را مطرح می‌کنند که همه شما از آن آگاهید اما بنده به عنوان یک برادر کوچک می‌خواهم این را عرض کنم که نباید ناامید باشیم انقلاب ما مسیرهای سخت و طولانی را طی کرده انقلاب ما به قدرت جهانی رسیده وطبیعی است که با مشکلاتی هم مواجه خواهد بود. طرف مقابل ما و دشمنان قسم خورده ما سال‌های سال چه در رابطه با مسائل اقتصادی چه در رابطه با مسائل منطقه ای و غیره به هر حال فشارها و سختی هایی را بر ما تحمیل کرده و می کنند.  آنها منافع عظیمی را که سالیان سال به کمک رژیم های دست نشانده پهلوی از کشور ما به یغما می بردند  از دست داده اند این اتفاق برایشان سنگین است برای همین  حاضر نیستند به سادگی انقلاب را بپذیرند.آنها نه تنها کشور ایران را از دست داده اند که منطقه را هم از دست دادند و امروزه به برکت انقلاب اسلامی  سلطه جهانی را هم دارند از دست می‌دهند . بحول و قوه الهی وضعیت استکباری آنها بطور مدام  رو به خواری  زبونی است .
ملت ما با خداست خدا هم  نصرت خود را بر این ملت ارزانی خواهد داشت.  یقین داریم که انشالله سال آینده در جشن انقلاب شاهد موفقیت ها و  پیروزی های چشمگیری خواهیم بود وضعیت بهتری را نسبت به امسال خواهیم داشت. انشاالله.
ما شاکر هستیم به همه نعمت هایی که خداوند به کشور ما ارزانی فرموده و در راس این نعمت ها رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی است ازخداوند متعال سلامتی و طول عمر ایشان را مسئلت نموده  شادکامی و توفیق روز افزون شما عزیزان را خواستارم.
 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته