تاریخ : دوشنبه 4 اسفند 1399
کد 1810

متن سخنرانی ریاست محترم دانشگاه هنر اسلامی جناب آقای دکتر کی نژاد خطاب به دانشجویان ورودی جدید بهمن ۹۹

مشارکت در برنامه های فرهنگی / کار آفرینی / ورزش و آموزش زبان خارجی / انس با قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
با درود به روان پاک شهدای اسلام و امام شهیدان ، توفیق همه خدمتگزاران به اسلام و مسلمین به ویژه مقام معظم رهبری را از خداوند متعال خواهانم.
خداوند را شاکرم که عمری داد تا شاهد حضور شما عزیزان در این دانشگاه باشم البته این دومین نیم سالی است که دانشگاه ما با فضای مجازی ادامه فعالیت می دهد.
حضور ما در دانشگاه با وضعیت فعلی مانند باغبانی است که  وارد گلستان شده  ولی این گلستان، گل ندارد! برای اساتید و همکاران بنده در دانشگاه عدم حضورشما گل های دانشگاه چنین احساسی را که غم انگیز است به وجود آورده است.  
اما شروع این نیم سال مصادف شده با ماه رجب و برای شما عزیزان که احتمالا  اولین بار است که می خواهید دروس دانشگاهی را شروع کنید این ماه معنوی فرصت خوبی است که با نیت خدایی که دارید   تحصیلات خود را با هدف خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کنید.
 سال گذشته وقتی بحث کرونا شروع شد ما اولین دانشگاهی بودیم که کلاس های مجازی دانشگاه را از سوم اسفند سال گذشته شروع کردیم و همه اساتید ما با استقبال از این فضای مجازی کلاس ها را ادامه دادند. یکی از دلایلش این است که ما دانشکده چندرسانه ای را برای اولین بار در کشور راه اندازی کرده ایم و زیر ساخت های خوبی برای دانشگاه از نظر امکانات سخت افزاری فراهم بود.
اما فکر تاسیس این دانشگاه  که برای اولین بار در کشور بنام هنر اسلامی مطرح شد بعد از دیدار مقام معظم رهبری با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که معظم له  رهنمودهایی را  ارایه فرمودند و خوشبختانه در سال مزین به نام سال امام علی یعنی  در سال 1378 این دانشگاه تاسیس  شد.
 دانشگاه ما بین کشور های اسلامی دانشگاهی است که  انتخاب شده است تا هر دو سالانه  هنرمندان جهان اسلام به انتخاب ارسیکا یا سازمان کنفرانس اسلامی میزبان هنرمندان تمامی کشور های اسلامی باشد که البته از دوره چهارم، مسلمانان کشور های غیر اسلامی نیز با انتخاب سازمان کنفرانس اسلامی مشارکت می کنند چرا که که این افراد علاقه مند ادامه تحصیل در دانشگاه هنر اسلامی هستند. هم     اکنون نیز  افرادی از کشورهای روسیه، انگلیس، آمریکا، لهستان، هند ، افغانستان، عراق ، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر در حال تحصیل هستند بنابراین ما ناگزیر از فراهم آوردن بستری بودیم برای این منظور در شرایط کنونی کلاس های نظری شما به صورت مجازی و کلاسهای عملی به صورت فشرده  برگزار می شود البته همکاران بنده در فکر برنامه‌ریزی هستند که این کلاس های مجازی را به واقعیت مجازی نزدیک کنند چون واقعیت مجازی، خود یکی از رشته های تحصیلی ما در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
امیدوارم که این دوره کرونا بزودی به اتمام برسد و کلاسها به شرایط عادی خود برگردند.
بنده توصیه هایی نیز دارم اول اینکه حتماً با سایت دانشگاه هر روز در تماس باشید تا در جریان اخبار دانشگاهی قرار گیرید. توصیه ها ی بعدی  بنده که همیشه عرض می کنم این است ورزش و آموزش زبان خارجی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. ما هر ساله  یک جلد کلام الله مجید به دانشجویان جدید تقدیم  می کنیم و شما عزیزان هم هر زمانیکه در دانشگاه حضور پیدا کردید می توانید از امور فرهنگی تحویل بگیرید  بنابر این توصیه من انس با قرآن است.
  نکته آخر در رابطه با کارآفرینی دانشگاه است. دانشجویان ما تولیدات هنری خود را  هم در نمایشگاهی که در دانشگاه هست  به فروش می رسانند هم تعدادی از این آثار را خود دانشجویان به  کشور های مختلفی صادر می‌کنند.
شما هم حتما وقتی در صحن دانشگاه حضور پیدا کردید در این کارگاه های دانشجویی که در اختیار خود  دانشجویان بوده و با تجهیزات دانشجویی  تولید  آثار هنری می کنند مشارکت نمایید.
توصیه دیگر من مشارکت در برنامه های فرهنگی است که به صورت مجازی برگزار می شود.
 با مدیریت فرهنگی حتماً همکاری داشته باشید همینطور با ساختارهای مختلف دانشجویی همکاری کنید  که این ساختار ها بسیج دانشجویی و هیات دانشجویی است.  در برنامه هایی که این دوستان دارند حتما مشارکت فعال داشته باشید. امیدوارم که انشالله با از بین رفتن ویروس کرونا بتوانیم در دانشگاه دیداری با شما ها داشته باشیم. با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان انشالله که از این لحظه به بعد کلاسی که می روید درسی که می خوانید برای رضای خدا و دراه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
والسلام علیکم و رحمت الله