تاریخ : دوشنبه 11 اسفند 1399
کد 1812

پیام ریاست محترم دانشگاه در افتتاحیه دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال

دکتر محمدعلی کی نژاد، رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در پیغام ویدیویی آغاز به کار این جشنواره این مطلب را بیان کرد که فناوری های رایانه ای در حال تغییر مرز تعریف بسیاری از پدیده ها هستند و هنر نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.
هنر دیجیتال با مجهز شدن به فناوری­های چندرسانه­ای، امکانات جدیدی برای تولید، انتقال و ارایه مفاهیم، احساسات و معانی فراهم کرده است. با توجه به فراگیر شدن تکنولوژی و اهمیت آن در جامعه امروز و همچنین نقش مؤثری که این حوزه در شکل گیری زیر ساخت های فرهنگی کشور دارد، توجه به مقوله هنرهای دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
از منظر هنری، هدف این جشنواره، شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای دیجیتال، ایجاد ارتباط میان هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای دیجیتال و نمایش تولید محصولات ناب هنری مبتی بر تکنولوژی و فناوری می باشد. از منظر آسیب های اجتماعی، هدف این جشنواره بهره جستن از زبان و بیان توانای هنر در حل معضلات و آسیب های جامعه است. مقوله­ای که می تواند به عنوان رسانه ای کارآمد جهت شناسایی و معرفی آسیب های اجتماعی و ایجاد ارتباط بین هنرمندان و نهادهای مسئول باشد.
با عنایات پروردگار و در راستای گسترش و بهره گیری از هنرهای دیجیتال در کشور، دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز امروز ۱۱ اسفند کار خود را آغاز می کند و تا روز ۱۴ اسفند ادامه خواهد داشت. در این چهار روز برنامه های متنوعی در قالب سخنرانی ها، کارگاه ها و نشست تخصصی برگزار خواهد شد.  دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان قطب هنر دیجیتال و بنیانگذار رشته هنرهای رایانه ای در کشور، تمام تلاش خود را جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد انجام خواهد داد.

دریافت فایل ویدیوئی سخنرانی