تاریخ : يکشنبه 31 مرداد 1400
کد 1857

راه اندازی رشته طراحي و ساخت طلا و جواهر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

.
دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و با عنایت به جایگاه تاریخی و معاصر تبریز در طراحی و تولید جواهرات و زیور آلات، اقدام به راه اندازی رشته کارشناسی طراحی و ساخت طلا و جواهر نموده است. بنا به گفته معاون آموزشی دانشگاه، مثل اکثر رشته های دیگر این دانشگاه، رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر نیز برای اولین بار توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سطح دانشگاههای دولتی کشور راه اندازی شده است. ایشان افزودند: هر چند که بیش از یک دهه از راه اندازی کارگاههای ساخت زیور آلات سنتی در گرایش هنر و صنایع فلزی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز می گذرد ولی نیاز روز افزون جامعه و ظرفیت بالای کارآفرینی این حوزه ایجاب می کرد که فعالیت دانشگاهی و مهارت آموزی این حوزه در قالب رشته مستقلی بصورت تخصصی تر راه اندازی شود.
دانشجویان این رشته در طی چهار سال تحصیلی آموزش ها و مهارتهای لازم برای خلق طرح های جدید و متناسب با تقاضای روزافزون متقاضیان را کسب خواهند کرد و دروسی مثل مبانی طراحی جواهرات، متالورژی فلزات قیمتی، کارگاه مدلسازی، کارگاه زرگری، کارگاه ریخته گری، کارگاه مرصع کاری و جواهرنشانی، مدلسازی رایانه ای جواهرات، جواهرات سیمی و مهره ای، گوهرشناسی، گوهر تراشی و... را طی خواهند کرد. این هنر-صنعت در ایران به دلیل داشتن قدمت چند هزار ساله، به عنوان یکی از زمینه های مهم رشد اقتصادی به حساب می آید و از فرصت های کارآفرینی و تجاری سازی بالایی در سطح ملی و بین المللی برخوردار می باشد.
علاقمندان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، جهت ورود به این رشته ثبت نام نمایند. در اولین سال راه اندازی رشته 15 دانشجوی پسر و 15 دانشجوی دختر در کنکور 1400 پذیرفته خواهند شد.