تاریخ : يکشنبه 4 مهر 1400
کد 1867

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی

با حضور مدعوین و دانشگاهیان از خانواده های شهدا و ایثارگران دانشگاه (هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر) تجلیل به عمل آمد.
مراسم بزرگداشت اربعین حسینی همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور مدعوین و اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در محوطه پردیس مرکزی دانشگاه برگزار شد.
صبح روز یک شنبه 4مهر1400 این مراسم با تلاوت کلام الله مجید، شروع شد و با مراسم قرائت زیارت عاشورا در محوطه فضای باز جلوی مسجد دانشگاه ادامه یافت. بعد از این مراسم میهمانان ، خانواده های شهدا و ایثارگران دانشگاهی (هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر) بتدریج در فضای اختصاصی آماده شده برای مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس حضور یافتند.
در ابتدای این مراسم بعد پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، مرتضی پولادی مجری توانمند این مراسم از مدیر امور فرهنگی دانشگاه دعوت کردند نسبت به ایراد سخنرانی در این مراسم به پای سن تشریف بیاورند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ،مهندس بهبود اصغرزاده برادر شهید، رزمنده دفاع مقدس و مدیر امور فرهنگی دانشگاه با بیان شعر و ادبیات دفاع مقدس و خاطراتی ارزشمند،  فضای جبهه و دفاع مقدس را در اذهان حاضرین تداعی نمودند.
 سپس عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست محترم دانشگاه دکتر محمدعلی کی نژاد ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و حاضرین جلسه، یاد و خاطر شهدا و خانواده های آنها را گرامی داشتند و در خصوص مشکلات تاسیس دانشگاه صنعتی سهند در دوران دفاع مقدس اشاره کردند  در ادامه ایشان با بیان آمار جمعیتی خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه گفتند قریب 23 درصد جمعیت کارکنان و هیات علمی دانشگاه و نزدیک 3درصد جمعیت دانشجویان از خانواده های شهدا و ایثارگران تشکیل شده است.  
بعد سخنرانی ریاست دانشگاه مداح اهل بیت و عصمت طهارت ،  حاج  مهدی قربانی با صدای دلنشین و سوزناک خود به روضه خوانی پرداختند بطوریکه حال و هوای جاماندگان زیارت اربعینی در چهره حاضرین ملموس بود.
سردار سرتیپ پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس از برگزاری آیین تجلیل و تکریم بیش از یک هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان شرقی خبر داد و در ادامه با بیان اینکه گرامی داشتن یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و هفته دفاع مقدس جزو از ارزشهای نظام جمهور اسلامی ایران است که بایستی حفظ شود.  
در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر،  شاخه گل و هدیه از خانواده های شهدا و ایثارگران دانشگاه (هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر) تجلیل به عمل آمد.