تاریخ : دوشنبه 13 دي 1400
کد 1904

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی بصورت حضوری و برخط برگزار شد.

شادی روح شهدا و بویژه شهید راه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی صلوات
مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی بصورت حضوری و برخط برگزار شد.
با حضور استاندار محترم آذربایجان شرقی، همرزمان سردار شهید و دانشگاهیان عزیز دانشگاه  این مراسم دوشنبه 12 دیماه 1400 ساعت 10:45 در سالن آمفی تئاتر بعثت دانشگاه را رعایت پروتکل ها بهداشتی برگزار شد. ابتدا آقای هادی پولادی با تلاوت آیاتی از کلام االله مجید این آیین را شروع نمودند . نوای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام و همخوانی حضار و میهمانان در سالن طنین انداز شد .
 
 
سپس آقای سعید کاوه عضو هیات علمی دانشکده طراحی و مسئول بسیج اساتید دانشگاه با خیر مقدم به میهمانان سخنرانی خود را ایراد نمودند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بعد از خیر مقدم مسئول بسیج اساتید، حاج آقا شربیانی دبیر اسلامی شدن دانشگاه نیز ضمن عرض خیر مقدم به بیان نکات ارزشمند اخلاقی سردار دلها اشاره نموده و سخنرانی کردند.

 
سردار عابدین خرم استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: وصیت‌نامه الهی، عرفانی و حماسی حاج قاسم، بهترین سند برای نزدیک شدن به مکتب این مجاهد فی سبیل‌الله است. وی با اشاره به اینکه دشمن از تکثیر اندیشه‌های حاج قاسم وحشت دارد، افزود: دشمنان با وجود ادعای دموکراسی و آزادی بیان، حتی نام و تصویر درخشان شهید سلیمانی را هم تحمل نمی‌کنند و هر پیامی با محتوای اندیشه شهید سلیمانی را به سرعت از رسانه‌ها حذف می‌کنند.استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در عین صلابت، شجاعت و دشمن‌ستیزی، دارای روحیه‌ای عاطفی و احساسی بود، گفت: سردار سلیمانی نماد شجاعت و توسل و توکل به خداوند متعال و معنویات است و هیچ کلمه و واژه‌ای نمی‌تواند این شهید بزرگوار را توصیف کند.
 

سردار جزینی و پور افشار همرزمان سردار حاج قاسم سلیمانی از مهمانان ویژه این آیین بودند که با گرامیداشت یاد آن شهید ، به بیان خاطرات زندگی شخصی ایشان پرداختند . بازگویی خاطرات آن سردار توسط همرزمان نزدیک ایشان، به محفل امروز را روشنی خاصی بخشید.
 

در آخر مراسم از سردیس آن شهید بزرگوار که با دستان ماهر  هنرمندان دانشگاه؛ دانشجو خانم مایلی و آقای  کیان آرا دانش آموخته دانشگاه خلق شده بود توسط استاندار آذربایجانشرقی، ریاست دانشگاه و همرزمان شهید سردار سلیمانی رونمایی شد و از کسب رتبه برتر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آقای رنجبر تقدیر و تشکر بعمل آمد.  

بعد از اتمام این مراسم، نشست صمیمی همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ریاست دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تجدید خاطرات دفاع مقدس و یاد وخاطره آن شهید در محل دفتر ریاست برگزار شد. میهمانان ویژه دانشگاه در خاتمه بخشی از فرش قرآنی دانشگاه را برش زدند.
شادی روح شهدا و بویژه شهید راه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی صلوات