تاریخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401
کد 1946

بیانیه مشترک دانشگاه های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز به مناسبت روز جهانی قدس

مسأله‌ ‌فلسطین ‌از لحاظ‌ اسلامی ‌برای ‌همه‌ی ‌مسلمانان‌از جمله ‌برای ‌ما یک‌ مساله‌‌ اساسی‌ و یک‌ فریضه ‌است‌. ( مقام معظم رهبری مد ظله العالی)
روز قدس روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین است و تا ابد مساله‌ی فلسطین در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده می‌ماند و فراموش نمی‌کنند که بیت‌المقدس پاره تن اسلام است.
در روزگاری که تمامی ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی سپرده شود، اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی، یک خط مشی ارزشی و دینی است که برای دفاع از مقدسات و مظلومان و مبارزه با مستکبران ترسیم گردیده است، و از دیدگاه ایشان، «روز قدس تا بازستاندن حقوق مشروع برای صاحبان اصلی آن زنده باقی می ماند و هرگز شعله آن کم سو نخواهد شد.»
گرامیداشت روز جهانی قدس در هر سال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها را رقم می‌زند و صهیونیسم جهانی از هر گونه تلاش برای خاموش کردن و سرکوب این خیزش و نهضت جهانی مقابله با اشغالگران، فروگذاری نکرده‌اند. اما به لطف الهی این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده است.
امروز که سردمداران استکبار و رؤسای قبایل خودفروخته و وابسته به صهیونیسم، پایه های حکومت خویش را در منطقه متزلزل می‌بینند، برای حفظ حاکمیت ظالمانه خود، با رژیم غاصب و کودک‌کش و جنایتکار اسرائیل طرح دوستی بسته و با تروریسم دولتی همراهی نموده تا اسلام آمریکایی را در منطقه تثبیت نمایند.
اما غافلند از اینکه ظلم، پایدار نخواهد ماند و جبهه مقاومت، همانگونه که اذناب مزدورشان مانند داعش و گروهک های تکفیری را در منطقه به نابودی و اضمحلال کشاند، در آینده ای نزدیک، حاکمان طاغوت و صهیونیسم را نیز از صفحه روزگار محو خواهد کرد.
ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی و مبتکر روز جهانی قدس حضرت امام خمینی (ره) و میثاق دوباره با فرامین و اندیشه های ناب آن پیر و مراد سفر کرده و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیگیری آرمان آزادی قدس شریف؛ اعلام می داریم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، جای جای میهن اسلامی جلوه‌گاه وحدت و یکپارچگی ایرانیان غیور و همیشه در صحنه برای حمایت از ملت ستمدیده فلسطین و حمایت قاطع از جبهه مقاومت گردیده و این پیام را به جهانیان بویژه جبهه استکبار و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی ابلاغ می کنیم که ملت ایران همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی خود و یار و یاورمظلومینی هستند که راه قیام را برگزیده و بر علیه ستمگران به پا می خیزند.
 

 
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون