تاریخ : سه شنبه 21 تير 1401
کد 1987

.

آئین تحویل 110 دستگاه دوچرخه در قالب تسهیلات قرض الحسنه ورزشی خرید دوچرخه

در آستانه عید سعید غدیر خم آئین تحویل 110 دستگاه دوچرخه با تسهیلات اعطائی روز چهارشنبه ساعت 10 صبح در محوطه پردیس به دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی تبریز تحویل داده شد
در آستانه عید ولایت عید غدیرخم آیین مرحله دوم تحویل یکصد و یازده دستگاه دوچرخه با حضور دکتر محمدعلی کی نژاد، ریاست دانشگاه و دکتر رسول هاشم کندی رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور و آقای ناصر هوشیار رییس هیات دوچرخه سواری تبریز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد .
این آیین  با تلاوت کلام ا... مجید توسط آقای اکبر خدائی مداح اهل بیت و عصمت و طهارت امروز چهارشنبه 22 تیرماه 1401  در محوطه پردیس مرکزی دانشگاه شروع شد . کارشناس امورفرهنگی دانشگاه آقای حسن جعفری ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت میهمانان از آقای منوچهر شکرگزار دبیر اجرایی وادامه دهنده این طرح و رییس گروه اموردانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه دعوت به سخنرانی کردند .
ایشان با اشاره به محدودیت های دوران کرونایی و کاهش تحرک و نشاط، از تغییر اولویت های زندگی از حوزه سلامت و رفاه به حوزه تامین معیشت بلحاظ شرایط حاکم اقتصادی خبردادند که در بلند مدت موجب آسیب رسانی به حوزه سلامت روحی و جسمی منجر خواهد شد. رییس گروه امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه و دبیر اجرایی این طرح در ادامه گفتند که با توجه به موارد فوق و مباحث توسعه پایدار ایده ترویج فرهنگ ورزش دوچرخه سواری بصورت ارائه تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام خرید دوچرخه میتواند کمک کار حفط اولویت های رفاهی و غیر معیشتی در این برهه اقتصادی باشد به همین منظور طرح پیشنهادی با ریاست دانشگاه مطرح شد و ایشان ضمن استقبال از این موضوع دستور عملیاتی کردن آن را صادر نمودند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، آقای شکرگزار در گزارشی روند اجرایی شدن آن ایده را از ابتدا تا اهدای دوچرخه ها دادند ایشان ، مشاوره های انجام شده با هیات دوچرخه سواری تبریز را از علل موفقیت این طرح نام بردند. پیشنهاد اجرایی کردن "طرح ترافیک نه زوج نه فرد فقط دوچرخه " در محدوده طرح ترافیکی  را دادند و آمادگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز را در این زمینه در صورت همکاری و مساعدت شورای فرهنگ عمومی استان ، شورای شهر تبریز و سایر داستگاه های مرتبط با رفع معضلات ترافیک شهری  اعلام  نمودند.
منوچهر شکرگزار دبیر اجرایی این طرح در پایان شادی این آیین را به ارواح مطهر شهدا و روح همکار سابق تربیت بدنی  (مرحوم بهرام آق باشلی) که اخیرا درگذشتند تقدیم کردند.
سپس دکترمحمد علی کی نژاد رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن خوش آمد وتبريك دهه  ولايت به میهمانان و پیشکسوتان و قهرمانان ملي پوش كشور ورزش دوچرخه سواری از مسئولین این طرح تقدیر و تشکر کردند و با یادآوری اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز از پیشرویان توسعه ورزش دوچرخه سواری در بین دانشگاه های می باشد اعزام شانزده دوره کاروان های فرهنگی ورزشی دوچرخه سواری دانشگاهیان از تبریز به مرقد حضرت امام راحل را از ارزشمندترین دست آوردهای فرهنگی  و ورزشی نام بردند. سپس به بیان مزایای و ابعاد زیست محیطی این طرح اشاره کردند. و از سایر طرح های دانشگاه که در حوزه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار انجام شده و در حال انجام می باشد از جمله توسعه فضاي سبز  
دانشگاه پاك (بدون سيگارهيات علمى ،دانشجووكارمند) تصفیه آب بلااستفاده مسيل طبيعي آب وفاضلاب شهری در ضلع جنوبی پردیس مرکزی و هدایت آن برای استفاده آبیاری فضای سبز
استفاده از انرژی های پاک ( پنل های خورشیدی در سقف ساختمان آموزشی) و داشتن ٧٨درصددوچرخه سوار كارمند و٣٩درصدعضو هيات علمي داراي دوچرخه وان شاءالله درآينده براي دانشجويان كارآفرين وسایر برنامه های درحال اجرا را نام بردند.
بعد سخنرانی رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دکتر رسول هاشم کندی رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور با تقدیر و تشکر از ریاست دانشگاه بخاطر حمایت های ارزشمندانه این طرح و اجرایی شدن آن به بیان مزایای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری نام پرداختند.
در پایان این آیین، دکتر رسول هاشم کندی و آقای قادر میزبانی و آقای یدا... هوشیار (پیشکسوتان ورزش دوچرخه سواری استان) با اهدای لوح تقدیر از دکتر محمدعلی کی نژاد و آقای منوچهر شکرگزار دبیر اجرایی شدن این طرح تقدیر و تشکر نمودند و بصورت نمادین تعدادی از دوچرخه ها تحویل دانشگاهیان شد.