تاریخ : سه شنبه 20 دي 1401
کد 2037

بیانیه دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در اقدام وقیحانه نشریه سخیف فرانسوی علیه ساحت دین اسلام و مرجعیت شیعه

اقدام وقیحانه نشریه سخیف فرانسوی علیه ساحت دین اسلام و مرجعیت شیعه بار دیگر حقد و کینه دشمنان عنود اسلام و تشیع را به نمایش گذارد.
ِبسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
 
وَ لاَ تَحْسَبَنَ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فیهِ الْأَبْصَارُ
و خدا را از آنچه ستمکاران انجام می‌دهند، بی خبر مپندار؛ مسلماً کیفر آنان را برای روزی که چشم‌ها در آن خیره می‌شود، به تأخیر می‌اندازد. (ابراهیم/ ۴۲)
اقدام وقیحانه نشریه سخیف فرانسوی علیه ساحت دین اسلام و مرجعیت شیعه بار دیگر حقد و کینه دشمنان عنود اسلام و تشیع را به نمایش گذارد.
مجله‌ وقیح شارلی ابدو فرانسه که در توهین به مقدسات دینی مسلمانان  ودشمنی با اسلام و مسلمین به ویژه ساحت مبارک پیامبر اکرم (ص) شهره است، بار دیگر در اهانت وهجمه ای شیطانی بر علیه ارزش‌های انسانی و الهی، اقدام به اهانت گستاخانه و بیشرمانه به مقام شامخ مرجعیت شیعه و شخصیت عظیم الشأن رهبری معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) نمود و قلب میلیون ها نفر از مسلمانان جهان و ارادتمندان انقلاب اسلامی را آزرده ساخت و خشم آنان را برانگیخت.
این رویداد بیش از پیش نشان داد که دولت فرانسه  بر خلاف شعار آزادی که می‌دهد حتی برای مسلمانان کشور خودش اندک احترامی قائل نیست. بی گمان طرح ابلیسی و شیطانی که در نشریه موهون فرانسوی نمایان می شود حلقه ای از نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیان‌های هویت توحیدی و اسلامی و جنگ ترکیبی و حرمت شکنی ارزش‌های انسانی و الهی و اسلامی و انقلابی است که البته پاسخی درخور می‌طلبد.
 این ناهنجاری‌های ارزش ستیزانه و رفتارهای غیر قابل پذیرش و بر خلاف عرف و ادب و ارزش‌های انسانی و موازین حقوق بین الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان مورد ادعای دولتمردان خودشان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیتها و ملتها و راه اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر بوده و ماهیت و اهداف کثیف گردانندگان  نشریه کینه توز و مدعیان آزادی بیان را بیش از پیش برای مردم به ویژه مسلمانان جهان عیان می سازد.
ما دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای رسالت هنری خود این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز دانسته و آنرا با صدایی رسا و فریادی بلند محکوم می نماییم  و از نهادهای دینی و رهبران ادیان انتظار داریم  در برابر این  تروریسم فرهنگی موضعی صریح اتخاذ نمایند.
 مجامع غربی و دولت‌های اروپایی نیز باید به افکار عمومی جهان اسلام پاسخگو باشند و اقدامات بازدارنده انجام دهند و یقین بدانند که  این قبیل  سبکسری ها و بی شرمی ها که پرده از خوی استبدادی و استعماری حرمت شکنانه و قبیح دولت‌های استثماری می دارد، نه تنها امت اسلام و محور مقاومت و ملت شریف ایران و آزادگان عالم را از ادامه مسیر پر افتخار مبارزه با ستم و فساد و استکبار باز نمی‌دارد، بلکه آنان را در عزم انقلابی خود استوارتر می‌سازد.
وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
(و آنها که ستم کردند به زودی خواهند دانست که بازگشتشان به کجاست)

 
                             والسلام                                             
    
 دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی تبریز