تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1402
کد 2064

بیانیه مشترک دانشگاهیان، دانشگاه های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز به مناسبت روز جهانی قدس

.
بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا  إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ(اسراء ۱)
روز قدس، روز خروش ظلم ستیزان، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز بیدارشدن وجدان‌های خفته و به فرموده امام راحل نه فقط روز فلسطین بلکه روز اسلام  است.
قدس فریاد بلند مردمی است که یک صدا و یکدل برای دادخواهی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین دست در دست هم اضمحلال رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست را فریاد می زنند.
آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان، یادآور ابتکار حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام روز جهانی قدس است و چه زیبا این اقدام نمادین، شاخص حرکت امت اسلامی شد و نقطه‌ عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ آن، مسجدالاقصی گردید.
گرامیداشت روز قدس و ابراز همدلی و همبستگی با مردم فلسطین و نمایش قدرت توده‌ها علیه ظلم و ستم رژیم مستکبر صهیونیستی، وظیفه‌ای انسانی، دینی و جهانی است..
از آن زمان که غده‌ چرکین صهیونیسم در سینه‌ خاورمیانه ریشه زد و قبله‌ نخست مسلمانان در زیر فشار چکمه‌های سربازان صهیون به اسارت رفت، مقدّرات کشورهای مسلمان منطقه عموماً در قبضه‌ قدرت اسرائیلیان قرار گرفت و اقدامات جنایتکارانه‌ آنان عزت و شرف مسلمانان را لگدمال نمود. لیکن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بساط توسعه‌طلبی‌های رژیم اشغالگر را برهم زد و موجی از بیداری را در امت اسلامی برانگیخت و روح پایداری و ایستادگی در برابر این رژیم را در کالبد ناامید و خسته مردم منطقه دمید.
اکنون جبهه مقاومت قدرتمند تر از همیشه سد محکمی در برابر توسعه طلبی رژیم صهیونیستی  است و حکومت صهیونیستی پس از ناکامی‌های بسیار در توسعه‌ قلمرو خود و محصور شدن در حلقه‌ نیروهای مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و غزه، بیش از پیش نگران آینده‌ خویش است و اوضاع آشفته داخلی این رژیم ناقوس اضمحلال آن را به صدا در آورده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.
ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز ضمن حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و میثاق دوباره با آرمانهای والای امام خمینی ره و حمایت از انتفاضه فلسطین و جبهه مقاومت، یکدل و یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیسم سر می دهیم  و تا آزادی قدس شریف از پای نخواهیم نشست.
إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم
دانشگاهیان دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز 25 فروردین ماه