تاریخ : شنبه 6 خرداد 1402
کد 2073

بیانیه ریاست محترم دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خصوص تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا

.
 
بسمه تعالی
قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ(۱۲۰)(آل عمران)
 
بسیج دانشجویی میراث جاویدان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، همان بزرگمردی که در ۱۶ آذر سال ۱۳۶۷ در توصیفاتی شورانگیز و شگفت آور فرمود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل‌دسته‌های رفیع آن ، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید؛ والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. امروز یکی ازضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است . طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی  باشند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.
دانشجویان بسیجی این سرزمین که مفتخر به شاگردی شهید مصطفی چمران ها، سید حسین علم الهدی ها، محسن وزوایی ها و حسن باقری ها هستند، برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین خواهند بود.
خانواده ی بزرگ دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن‌محکومیت این اقدام خبیثانه ی اتحادیه اروپا و حمایت از مسیری که بسیج دانشجویی تا کنون پیموده، اعلام می دارد که همواره خود را ملزم به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ و گفتمان بسیج می داند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
سجاد پاکزاد -  خرداد ماه یک هزار و چهارصد و دو