تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
کد 2077

افتتاح و راه اندازی اولین کارگاه کارآفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر

با حضور مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان اولین کارگاه کارآفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح و راه اندازی شد.
با حضور مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان اولین کارگاه کارآفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشوردر دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح و راه اندازی شد.
به گزاش روابط عمومی دانشگاه به نقل از رییس گروه امور دانشجویان شاهد و ایثارگر ایده ابتدائی این طرح از اولین دوره بصیرت افزایی ضیافت ایثار که در تابستان 1401 در مشهد مقدس برگزار شد، شکل گرفت. برگزاری این دوره برای اولین در سطح ملی  فضای صمیمی و معنوی بین دانشجویان کل کشور ایجاد کرد و  موجب همدلی آنها با تاسّی از ارزش های دفاع مقدس و آرمان های انقلاب اسلامی ایران شد. دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه هنر اسلامی تبریز آقای جاوید ظفری حاضر در آن طرح با قرارگرفتن در چنین فضایی، نیاز دانشجویان به خودباوری در دانشگاه را احساس کرده و طرح تاسیس اولین کارگاه کارآفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر را در راستای تحقق شعار سال 1401 مقام معظم رهبری  (سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) ارائه نمودند.
به گفته ی منوچهر شکرگزار، رییس گروه امور شاهد و ایثارگر دانشگاه این طرح بعد از شش ماه حاصل تلاش، همکاری و مساعدت سرپرست جدید دانشگاه، رییس اسبق دانشگاه، مدیر کارآفرینی، دانشجویان کارآفرین شاهد و ایثارگر و حمایت آقای دکتر سید تقی‌زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان اموردانشجویان بود که بحمدالله با موفقیت به بهره برداری رسید . ساختمان کارآفرینان شاهد و ایثارگر در دو طبقه از محل تملک خانه های قدیمی مشرف به دانشگاه با مساحت زیربنای 80 متر مربع اختصاص یافته است. طبقه اول مختص دانشجویان رشته هنر اسلامی(خانم ها: زهرا علیپور یگانه و پریا هاشم زاده محتشم) که مشغول فعالیت در زمینه (جواهر سازی، ساخت و قلم زنی) می باشند و طبقه دوم به دانشجویان رشته طراحی صنعتی(آقای سینا لطفی) که در زمینه طراحی و ساخت روشوئی های پایه پلیمری نوین فعالیت دارند اختصاص داده شده است.
ساختمان کارآفرینی شاهد و ایثارگر دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تاریخ  بیستم خرداد ماه 1402 همزمان با روز صنایع دستی و روز ملی فرش با حضور مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان اموردانشجویان و سرپرست دانشگاه و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مدیر کارآفرینی و فناوری های نرم طی مراسمی افتتاح و راه اندازی شد.
بعد از این مراسم دکتر سید فردین تقی زاده از کارگاه های کارآفرینی، نمایشگاه دائمی فروش محصولات هنری دانشجویان و موزه آثار فاخر دانشجویان و اساتید دانشگاه بازدید کرده و از مجموعه دست اندرکاران این طرح تشکر و قدردانی نمودند.