تاریخ : يکشنبه 8 مرداد 1402
کد 2090

نمایشگاه توانمیدیهای دانشگاههای دنیا در اربیل عراق

نمایشگاه توانمندی دانشگاههای ایران در اربیل با حضور وزیر علوم و تحصیلات عالی اقلیم كردستان عراق، سركنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و نمایندگان دانشگاههای ایران گشایش یافت.
در مراسم گشایش این نمایشگاه وزیر آموزش و تربیت اربیل در سخنانی با اظهار خوشحالی نسبت به بازگشایی این نمایشگاه گفت: خوشحالیم امروز میزبان یكی از بزرگترین رویداد علمی و فرهنگی در دانشگاه خویش هستیم .
وی افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم اقلیم و دانشگاههای این منطقه با توانمندیهای علمی و فرهنگی دانشگاههای دنیا برگزار شده است و می تواند گامی مهم در مسیر توسعه روابط علمی و فرهنگی بین اقلیم و ایران باشد.
وی  با ابراز خوشحالی نسبت به پیشرفت های علمی ایران در حوزه دانشگاهی اظهار امیدواری كرد این توانمندی ها به اقلیم كردستان عراق نیز منتقل شود.
سركنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: اكنون ایران دارای 2400 دانشگاه و بیش از 5 میلیون دانشجو است این در حالی است كه ایران در چهار دهه گذشته تحت فشارهای ظالمانه و تحریم بوده است.

وزیر علوم و تحصیلات عالی نیز در سخنانی كوتاه ضمن ابراز خوشحالی از حضور دانشگاههای مطرح ایران در اقلیم تاكید كرد اقلیم از هرگونه توافق علمی با ایران برای بالابردن راندمان علمی دانشگاههای این منطقه استقبال می كند.
این نمایشگاه كه با حضور بیش از 50 تن از نمایندگان دانشگاههای دنیا در اربیل عراق بمدت چهار روز برگزار شد