تاریخ : چهارشنبه 18 مرداد 1402
کد 2092

درگذشت استاد مرتضی شریفی گلزار؛ نقاش و هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی کشور

دانشگاه هنر اسلامی تبریز درگذشت استاد مرتضی شریفی گلزار؛ نقاش و هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی کشور را خدمت جامعه هنری کشور تسلیت عرض می نماید و از خداوند منان طلب مغرفت برای روح آن مرحوم و صبرجزیل برای خانواده محترمشان مسئلت دارد.

. تولید آثار فاخر و دارای پیام قرآنی و انقلابی، آموزش هنر و تربیت شاگردان، زمینه‌سازی و کمک برای توسعۀ هنر متعهد، سه عرصۀ فراخی بود که استاد شریفی گلزار قریب نیم قرن در این سه عرصه بی‌وقفه و خستگی ناپذیر و گشاده‌رو فعالیت کرد که نتایج کار او در حوزۀ نقاشی و هنرهای تجسمی تبریز امروز بر اهل فن پیداست. هویت شریفی گلزار و آثار او، هویت انقلابی- اسلامی است. آنچه در آثار او اعم از آثار هنری و آثار انفسی (شاگردان او) پیداست، گواه هویت اسلامی و انقلابی اوست.استاد شریفی گلزار متولد۱۳۱۸ بود و پیش از انقلاب نیز با نقاشی طی طریق می‌کرد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ذوق هنری او شکوفاتر شد و نقاشی او به شکل عمیقی با اندیشه، واقعیت و فراطبیعت درآمیخت. شریفی گلزار که در پیروز انقلاب در آستانۀ چهل سالگی بود در قامت نقاش انقلاب به نهضت امام خمینی «رضوان‌الله علیه» پیوست و با اشتیاق و پشتکار تمام و انجام کارهایی مانند نقاشی دیواری، طراحی پوستر، رسم تابلو و... زحمات فراوانی در انقلاب و دورۀ جنگ متحمل شد
دانشگاه هنر اسلامی تبریز درگذشت استاد مرتضی شریفی گلزار؛ نقاش و هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی کشور را خدمت جامعه هنری کشور تسلیت عرض می نماید . از خداوند منان طلب مغرفت برای روح آن مرحوم و صبرجزیل برای خانواده محترمشان مسئلت دارد.