تاریخ : يکشنبه 12 آذر 1402
کد 2121
 
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو
نشست صمیمانه ریاست محترم دانشگاه با دبیران انجمن های علمی و کانون های فرهنگی-هنری دانشگاه

به منظور بررسی تخصصی مسائل فرهنگی و در ادامه سلسله نشست های دانشجویان با مسؤولین، دبیران کانون های فرهنگی هنری با دکتر سجادپاکزاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، دکتر پاکزاد در ضمن شنیدن مشکلات، مسائل، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان، اظهار کرد: فعالیت دانشجویان در مسائل فرهنگی، از با ارزش ترین و مهم ترین فعالیت های دانشجویی است و دانشجویانی که در این عرصه وارد شده اند، بدانند که کار آنها در آینده جامعه و کشور بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: نباید مشکلات و سختی ها، دانشجویان را دلسرد و ناامید کند، چراکه پیشانی تصمیم سازی و اندیشه ورزی در جامعه ما باید دانشگاه باشد و مهم است که بدانیم چشم امید جامعه و مردم به دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز همچنین با اشاره به ظرفیت خوب و قابل استفاده دانشکده ها، تأکید کرد: کانون های فرهنگی هنری و همچنین انجمن های علمی دانشجویی باید از ظرفیت دانشکده ها بهره مند شده و بخشی از فعالیت های خود را معطوف با دانشکده کنند؛ چراکه مخاطبان اصلی این نهادهای فرهنگی دانشجویی، دانشجویان هستند و انتظار می رود برنامه ها برای ایشان برنامه ریزی و اجرا شود.

وی با در نظر گرفتن مشکلات مطرح شده توسط دبیران کانون های فرهنگی هنری، تصریح کرد: واحدهای مرتبط با نهادهای دانشجویی، از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت های زیر مجموعه آن، ، باید همکاری، همراهی و حمایت های لازم را در چهارچوب قوانین و مقررات، از این دانشجویان گرامی داشته باشند تا به یاری خداوند مشکلات مطرح شده به حداقل ممکن برسد.
دبیران کانونهای فرهنگی دانشگاه نیز با بیان برخی از محدودیت های موجود برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری، خواستار حمایت بیش از پیش ریاست محترم دانشگاه شدند.
در ادامه این دیدار دکتر قبادی به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام یافته در چند ماه اخیر پرداخته و بیان کردند که همینک تعداد ۷عنوان کانون فرهنگی هنری و ۱۴ عنوان انجمن علمی فعال وجود دارد که فقط در دو ماه اخیر بیش از ۴۰ عنوان برنامه علمی، فرهنگی و هنری را برگزار نموده اند.
در انتهای این دیدار دکتر مولایی سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی با اعلام اینکه وضعیت موجود باید بهبود یابد و زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه فعالیت های کانونها و انجمن های علمی باید توسعه یابد، از برنامه های آتی این معاونت در جهت حمایت بیشتر و ایجاد بسترهای مناسب جهت افزایش کمی و کیفی فعالیت های انجمن های علمی و کانون های هنری خبر دادند.
در پایان این دیدار به برگزاری پرشکوه و حضور گسترده دانشجویان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو تاکید شد.