تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
کد 2150

عملیات اجرایی ساخت مسکن دانشگاهیان سراسر کشور

همزمان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدیو کنفرانس
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عملیات اجرایی ساخت مسکن دانشگاهیان صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات اجرایی ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان در سراسر کشور آغاز شد. دکتر زلفی گل: ۳هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی تا یکسال آینده بهره برداری می‌شود.
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری افزود»
بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها تا به الان ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسید، ۳ هزار و ۲۰۰ واحد نیز در حال احداث است و تا یکسال آینده تکمیل میشود، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد هم کارهای مقدماتی آن انجام شده است.ما در پردیس‌های اصلی دانشگاهی اگر بتوانیم منازل  مسکونی و خوابگاه متاهلی داشته باشیم دسترسی دانشجویان متاهل ما و اعضای هیات علمی جوان ما در بدو استخدام به مراکز پژوهشی و رفاهی راحت تر خواهد بود و این به نفع منافع ملی کشورمان است.
در حال حاضر ما نمی‌توانیم از زمین های پردیسان استفاده کنیم زیرا طبق قانونی که داریم ساخت و احداث منازل مسکونی سازمانی را ممنوع کردند اگر این قانون از مراجع ذی صلاح اخذ شود مشکل نخبگان ما حل می‌شود.

مسکن دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی تبریز  زمینی به مساحت 6659 مترمربع و در فاصلۀ 3 کیلومتری دانشگاه هنر اسلامی تبریز قرار دارد. این محدوده در پهنۀ مسکونی شهر تبریز واقع شده است و 160 واحد مسکونی را در بر می‌گیرد.