تاریخ : چهارشنبه 23 خرداد 1403
کد 2217

دانشگاه حکمت بنیان؛ راهکاری برای شناسایی و حل مشکلات ملی و منطقه‌ای

سخنرانی آقای پاکزاد در نشست شهرداران استان
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه دغدغه ما حرکت به سمت دانشگاه حکمت بنیان است، ادامه داد: این امر برای شناسایی مشکلات ملی و منطقه‌ای و تبیین راهکار مهم است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز؛ سجاد پاکزاد، در دومین نشست مشترک دانشگاه هنر اسلامی تبریز با شهرداران آذربایجان شرقی که با همکاری معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اهمیت وجود دانشگاه تخصصی هنر در ایران، گفت: دانشگاه تخصصی هنر در ایران به‌عنوان یک نهاد مهم، نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت و توسعه هنرهای مختلف در کشور ایفا می‌کند. حمایت و توسعه این دانشگاه‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشرفت صنعت و فرهنگ هنری ایران داشته باشد.
وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی که در اولین جلسه این نشست امضا شد، افزود: باید همگرایی بیشتری بین سازمان‌های باشد و مشکلات روابط بین سازمانی حل شود و تسهیل روند همکاری یک الزام است. وی با بیان اینکه دغدغه ما حرکت به سمت دانشگاه حکمت بنیان است، ادامه داد: این امر برای شناسایی مشکلات ملی و منطقه‌ای و تبیین راهکار مهم است.
پاکزاد اضافه کرد: هدف از عقد تفاهم‌نامه ایجاد بستر برای ارتباط پایدار و حل مشکلات در همکاری بین سازمان‌ها است و تنها در یک قرارداد ساده خلاصه نمی‌شود.

مدیرکل امور شهری و شهرداران استانداری آذربایجان شرقی، ضمن ابراز خرسندی از تعامل و هم‌افزایی بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و شهرداری‌های استان، بر لزوم استمرار این نشست‌ها و الگوسازی آن برای سایر شهرها تأکید کرد.
مرتضی موحدنیا با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست‌ها، بهره‌مندی از پشتوانه علمی دانشگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌ها است، گفت: با اتکا به دانش و تخصص دانشگاهیان می‌توانیم شاهد اجرای طرح‌هایی ماندگار و پایدار در شهرها باشیم. وی با اشاره به‌ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع، افزود: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان دانشگاهی در فرایند برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها، می‌تواند به ارتقای کیفیت و کارایی آن‌ها و در نهایت به صرفه‌جویی در هزینه‌ها منجر شود.
موحدنیا در ادامه به نقش دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی در سطح شهرها اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل بین این دانشگاه و شهرداری‌ها، شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها باشیم.

شایان ذکر است، دومین نشست مشترک دانشگاه هنر اسلامی تبریز با شهرداران آذربایجان شرقی و با همکاری معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در راستای بررسی اقدامات صورت‌گرفته و موانع پیشرو تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه با معاونت عمرانی استانداری و با حضور رئیس دانشگاه هنر اسلامی، مدیرکل امور شهری و شهرداران استانداری آذربایجان شرقی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و شهرداران مناطق مختلف استان برگزار شد.

نشست شهرداران

نشست شهرداران

نشست شهرداران

نشست شهرداران