تاریخ : پنجشنبه 11 مرداد 1403
کد 2234

حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی با اصالت هنر/میزبانی از دانشجویان شاهد و ایثارگر افتخار است

سخنرانی دکتر پاکزاد در افتتاحیه دوه مهارت آموزی دانشجویان شاهد و ایثارگر

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز؛ سجاد پاکزاد، در افتتاحیه اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با بیان اینکه از زمانی که افتخار برگزاری این دوره به دانشگاه هنر اسلامی تبریز داده شد، تلاش داشتیم با برنامه‌ریزی دقیق دوره‌ای بسیار خوب برگزار شود، گفت: دوره مهارت‌افزایی برای دانشجویان باید به نحوی می‌بود که نهایت استفاده را از آموزش‌های اساتید دانشگاهی برده و در انتها بتوانند با اخذ یک مهارت آینده شغلی خود را رقم بزنند.
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از ۴ دانشگاه تخصصی کشور و تنها دانشگاه هنر اسلامی دنیا است، افزود: این دانشگاه هدف دارد یا استفاده از تکنیک‌های هنری، محتوای اسلامی را نیز به دانش‌آموختگان منتقل کند.
 رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اضافه کرد: هنر پیچیده و چند وجهی است و دشمنان از این ابزار استفاده می‌کنند تا فرهنگ غربی را منتقل کنند؛ ازاین‌رو رسالت سنگین و مهمی بر دوش دانشگاه است.
 وی با بیان اینکه در دانشگاه رسالت داریم با هنر، فرهنگ ایرانی و اسلامی را ترویج دهیم، ادامه داد: قطعاً هنرمند بودن و بخش هنری وجود را رشد دادن، کمک می‌کند تا جرقه‌ای برای اعتلای روح روشن شود.
 پاکزاد با اشاره به اینکه استقبال، پذیرش و اسکان دانشجویان شرکت‌کننده در اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از چهارشنبه ۱۰ مرداد آغاز شده است، گفت: ۱۵۷ دانشجو پسر برای حضور در ۲۵ کارگاه مهارت‌آموزی طی ۶ روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز مستقر خواهند شد و این دانشجویان از پایانه مسافربری تبریز، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه با تیم پشتیبانی به دانشگاه هنر اسلامی تبریز منتقل شده و در خوابگاه هتلی این دانشگاه اسکان خواهند داشت.
 رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که شغل و تولیدات به‌واسطه منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار مهم است، و وجود این کارگاه‌ها بسیار کمک می‌کند تا دانشجویان اشتغال‌زایی را یاد بگیرند، اظهار داشت: کار در فضای کارگاهی و مهارت‌افزایی سبب امیدبخشی به دانشجویان می‌شود.
 وی با بیان اینکه اغلب دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و از سراسر کشور برای کسب دانش و مهارت به دانشگاه هنر اسلامی آمدند، افزود: فراهم‌کردن محیط آموزشی مناسب برای آزمون خطا و درآمدزایی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بعد از فراغت از تحصیل دانشجو برای ما مهم است.
 وی با شاره به اینکه دانشگاه در زمینه کارآفرینی ظرفیت بالایی دارد و از این ظرفیت باید استفاده بیشتری داشته باشیم تا دانشجویانی کارآفرین تربیت کنیم، افزود: میزبان اولین دوره طرح ملی توانمندسازی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسری کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز خواهیم بود و کل کشور با ظرفیت‌های هنری و صنایع‌دستی و چندرسانه‌ای در رشته‌های مختلف آشنا خواهند شد.
 وی اضافه کرد: این طرح طی ۱۰ روز و در دو بازه زمانی ۱۰ تا ۱۹ مردادماه ویژه دانشجویان پسر و ۱۹ تا ۲۸ مردادماه ویژه دانشجویان دختر برگزار خواهد شد و برگزاری دوره کاملاً رایگان بوده و هزینه طرح از طریق سازمان دانشجویان تأمین گردیده است.