تاریخ : پنجشنبه 11 مرداد 1403
کد 2236

تقی زاده: مهارت منجر به تولید و اشتغالزایی می شود

سخنرانی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در افتتاحیه دوره مهارت آموزی

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: امروزه دغدغه جدی دانشجویان پس از فراغت از تحصیل اشتغال و عدم توانایی ایجاد کسب‌وکار است، بنابراین برگزاری دوره‌های مهارتی در رشته‌های فنی، هنرهای صناعی و هنرهای صنایع‌دستی در کنار تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها یک ضرورت است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز؛ دکتر سید فردین تقی‌زاده، در افتتاحیه اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با عرض تسلیت به مناسبت شهادت قهرمان فلسطین و امت اسلامی، سردار سپاه اسلام دکتر اسماعیل هنیه با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز و گستردگی کارگاه‌های این دانشگاه، گفت: قابلیت‌های این دانشگاه، ناشناخته مانده است و در هیچ دانشگاه دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عمده دانش‌آموختگان این دانشگاه به‌عنوان یک فرد صاحب ایده و دارای شغل فعالیت می‌کنند، افزود: یکی از دغدغه‌های دانشجویان راه‌اندازی کسب‌وکار است، بنابراین باید زمینه کسب مهارت حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم نماییم. وی اضافه کرد: در طول سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شده است و رویکرد ما در سه سال اخیر توانمندسازی این دانشجویان بوده است.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: با اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز فاقد خوابگاه ملکی بود؛ اما از زمان موافقت برگزاری این طرح ملی تا زمان افتتاحیه برای اسکان دانشجویان شرکت‌کننده در اولین دوره ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر، رئیس، اعضای هیئت‌رئیسه و مدیران این دانشگاه جهادی تلاش کردند و در این مدت ظرفیت بیش از ۳۰۰ تخت خوابگاه ملکی ایجاد کردند که حاصل این تلاش جهادی خیر و برکتی است که شامل حال دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر دانشجوی جدید می‌توانند از خوابگاه‌های دانشگاه بهره‌مند شوند. وی با اشاره به اینکه اجرای چنین رویدادهایی تجربه زندگی جمعی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، گفت: در گام بعدی تلاش می‌کنیم برای دانشجویانی که مهارت کسب می‌کنند و با این مهارت می‌توانند محصولی تولید کنند، بازارچه فروش محصولات دانشجویی در فضای مجازی ایجاد کنیم تا دانشجویان عزیز با فروش محصولات خود درآمدی کسب نمایند.

وی در انتها با بیان اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در کنار آموزش عملی دانشجویان شرکت‌کننده در دوره‌های مهارتی، برنامه‌های رفاهی و تفریحی برای دانشجویان شرکت‌کننده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی در ادامه از رئیس محترم دانشگاه، رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه خصوصاً معاون محترم اداری مالی دانشگاه، مدیر پرتلاش اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه، همکاران روابط‌عمومی دانشگاه و تیم همیار دانشجویی عزیزی که در اجرای این دوره همکاری ویژه‌ای داشته‌اند قدردانی کردند.