تاریخ : شنبه 20 مرداد 1403
کد 2244

مهارت آموزی؛ کلید خلق آثار هنری و اشتغالزایی جوانان

اختتامیه دوره مهارت آموزی دانشجویان شاهد و ایثارگر گروه پسران
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز؛ اختتامیه دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (هفته پسران) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز همزمان با ژوژمان آثار هنری این دانشجویان برگزار شد.

سجاد پاکزاد در اختتامیه دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (هفته پسران) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با بیان اینکه دانشگاه هنر اسلامی به عنوان سفیر علمی و مهارتی این رویداد انتخاب شده است، گفت: افتخار داشتیم میزبان دانشجویان شاهد و ایثارگر از نقاط مختلف کشور باشیم. وی با اشاره به اینکه این دوره در ۲۵ کارگاه طی یک هفته از ساعت  ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برگزار شد، افزود: دانشجویان به صورت عملی مهارت های انتخابی خود را آموختند و  اساتید دوره از تلاش آنها خیلی راضی بودند.

 رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز اضافه کرد: آموزش هایی که دانشجوی هنری این دانشگاه در طول یک ترم میبیند و ماه ها بعد تحویل می دهد اما این دانشجویان در طول دوره و به مدت ۷ روز به آن مرحله رسیدند که نشان از علاقه و توانمندی  بی نظیر آنها بود. وی در ادامه برنامه های تفریحی و گردشی برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: در طول یک هفته تلاش کردیم نقاط مختلف کلانشهر تبریز را به دانشجویان نشان دهیم و همچنین فوق برنامه های ورزشی و فرهنگی داشتیم و در روز آخر نیز در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با ضیافت شام میزبان این عزیزان بودیم.

پاکزاد با بیان اینکه برخی از دانشجویان با علاقه و اراده تا ۸ شب در کارگاه ها مشغول بودند و یادگیری هنر در برنامه های فرهنگی شرکت نکردند، گفت: در رویداد به همت دانشجویان و اساتید مهارت افزایی واقعی اتفاق افتاد و همه برای تولید یک اثر هنری تلاش کردند.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تاکید بر اینکه موثر بودن مهارت زایی بار دیگر اثبات شد و  در یک هفته شاهد آن بودیم، گفت: دانشجویانی که رشته تحصیلی متفاوتی داشتند با مهارت آموزی، یک اثر هنری را در یک هفته خلق کردند.

این گزارش می افزاید، غلامرضاچلبیان لو معاون آموزشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و معاون آموزشی طرح این رویداد در اختتامیه دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (هفته پسران) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با بیان اینکه ۲۰ اساتید دانشگاهی  و ۳ استاد از فنی حرفه ای در ۲۳ کارگاه طی یک هفته به دانشجویان مهارتی جدید آموختند، گفت: در طول یک هفته اظهار رضایت از چهره دانشجویان مشخص بود و بذر امیدی که در دل آنها کاشته شد، خستگی را از تن ما درآورد.
وی با بیان اینکه دانشجویان سرمایه کشور هستند و دیدن نور امید در چهره آنها مایه مباهات است، افزود: همزمان با اختتامیه رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر ژوژمان آثار هنری این دانشجویان نیز برگزار شد و انگیزه و شوق و شور آنها در ارائه هنرهایی که در طول یک هفته یاد گرفتند و به مرحله تولید رساندند دیدنی بود و امیدواریم قدر این توانمندی ها را بدانند.

معاون آموزشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این رویداد، گفت: هدف داریم  دانشگاه هنر اسلامی را به عنوان قطب مهارت آموزی و مهارت افزایی مطرح کنیم.

این گزارش می افزاید، در انتهای اختتامیه رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های سراسر کشور، دانشجویان نمونه و ممتاز هر کارگاه تقدیر شد و جوایزی به رسم یادبود، اهدا شد.