تاریخ : شنبه 20 مرداد 1403
کد 2250

هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان:

ظرفیت بی بدیل دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مهارت آموزی

این دانشگاه دارای ظرفیت های بسیاری است و میتواند در تمام حوزه های هنری گرایش تعریف کند و آموزش لازم را بدهد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه هنر خلق شده دانشجویان در ۸ روز با آموزش یک هفته ای اساتید مجرب دانشگاه هنر اسلامی تبریز شگفت انگیز بود، افزود: این نشان می دهد این دانشگاه دارای ظرفیت های بسیاری است و میتواند در تمام حوزه های هنری گرایش تعریف کند و آموزش لازم را بدهد.

هاشم داداش پور در افتتاحیه رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های سراسر کشور (هفته دختران) با بیان اینکه آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت افزایی حرکت کند و ۴۰ درصد دانشجویان باید مهارت کسب کنند، گفت: بیشترین بیکاری در فارغ التحصیلان است و چراکه ممکن است در رشته خود دارای آگاهی و دانش باشند اما مهارت لازم برای اجرای پروژه یا تولید محصول را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هنر خلق شده در ۸ روز با آموزش یک هفته ای اساتید مجرب دانشگاه هنر اسلامی تبریز شگفت انگیز بود، افزود: این نشان می دهد این دانشگاه دارای ظرفیت های بسیاری است و میتواند در تمام حوزه های هنری گرایش تعریف کند و آموزش لازم را بدهد.

 وی با بیان اینکه  این موارد نشان دهنده توانایی بالای  آموزشی این دانشگاه است، ادامه داد: البته هدف از برگزاری این رویداد صرفا مهارت افزایی نیست.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: محور اصلی حضور در رویداد یادگرفتن یک مهارت است، اما دوستی های که اینجا شکل می گیرد بسیار ارزشمندتر است و ارتباطی که هر دانشجو با دانشجو های شهرهای دیگر برقرار می کند هم خاطره است و هم یادگیری می باشد.

وی با بیان اینکه این فرصت آموزشی و کارگاهی برای دانشجویان دختر در رشته های مختلف از چند رسانه ای تا هنری برگزار می شود، گفت: هر کس می‌تواند علایق خودش را در رویدادجستجو کند و ادامه دهد.

داداش پور با اشاره به اینکه اولین دوره طرح ملی مهارت افزایی، اولین قدم در مسیر توانمندسازی  است، افزود: انشالله دولت جدید هم در این امر منشأ خیر برکت باشد چرا که در زندگی یاد گرفتن مهارت یا منجر به درآمد می شود و یا منجر به یک مسئولت اجتماعی، امیدواریم کسب درآمدی را هم برای دانشجویان دختر همراه داشته باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در صورت امکان تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضا خواهیم کرد تا گواهی مهارتی ارزش بالایی داشته باشد و برای اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده شود.

وی همچنین به فراهم نمودن زمینه فروش محصولات تولیدی توسط دانشجویان این دوره در بازارچه مجازی و فروش آنلاین نیز اشاره کرد.