تاریخ : شنبه 31 شهريور 1403
کد 2278

امضا تفاهم نامه دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد؛
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ملی معماری و عمران جمهوری ارمنستان طی مراسمی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و روسای این دو دانشگاه خبر داد.

سجاد پاکزاد با اشاره به اینکه موضوع تفاهم نامه گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه در حوزه های مختلف است، گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای افزایش تبادلات علمی و هنری، اعلام آمادگی می کند.

وی در ادامه از آغاز دوره‌های مشترک در آینده نزدیک بین دو دانشگاه خبر داد و از رئیس دانشگاه ملی معماری و عمران جمهوری ارمنستان برای بازدید از تبریز دعوت کرد.


این گزارش حاکی است، موناک بارسقیان، رئیس دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان در ابتدای مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه تبادلات علمی و آموزشی، به قرارداد های قبلی امضا شده با دانشگاه‌های معتبر ایران همچون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشکده هنر دانشگاه تهران اشاره  و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی هم‌اکنون در دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با قدردانی از اقدامات ارزشمند ایران در حفاظت و نگهداری آثار فرهنگی و معماری ارامنه در این کشور ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، موجبات گسترش و تعمیق همکاری‌های علمی و فرهنگی فیمابین شود.

این گزارش می افزاید، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در این مراسم با بیان اینکه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی تأثیرات پایدار و عمیقی در روابط ملت‌ها و عرصه دیپلماسی دارد، از تعهد جدی ایران برای گسترش این نوع همکاری‌ها خبر داد.  

سبحانی همچنین با استقبال از توسعه همکاری های دانشگاهی بین دو‌کشور بر آمادگی طرف ایرانی برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی تاکید  کرد.