دستور 1: تصویب اصلاحیه بودجه تفصیلی سال 1398 مصوبه: به استناد مفاد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه هی توسعه کشور و بند «د» ماده «7» قانون تشکیل هیات امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، اصلاحیه بودجه تفصیلی سال 1398 دانشگاه صنعتی سهند، آموزشکده فنی ورزقان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز مطرح، بررسی و با عنایت به هماهنگی با دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تصویب رسید و مقرر شد برای انجام تشریفات قانونی به مرکز هیات های امنا و هیئت های ممیزه ارسال شود.
دستور 2: تصویب بودجه تفصیلی سال ۱۳۹9 مصوبه: به استناد مفاد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و بند «د» ماده «7» قانون تشکیل هیات امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، هیات امنا، بودجه تفصیلی سال ۱۳۹9 دانشگاه صنعتی سهند، آموزشکده فنی ورزقان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز مطرح، بررسی و با عنایت به هماهنگی با دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تصویب رسید و مقرر شد برای انجام تشریفات قانونی به مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه ارسال شود. ضمناً مقرر گردید عبارت، «با عنایت به شیوع بیماری ویروس کرونا (کورید ۱۹) در سال ۱۳99، اعتبارات مربوط به خدمات دانشجویی به دلیل برگزاری کلاسها به صورت مجازی کاهش یافته و اعتبار مذکور برای سایر فعالیت ها از جمله توسعه شبکه مجازی برای ارائه خدمات بهتر تخصیص یافته است و لازم است در سالهای آتی با رفع بیماری مذکور، اعتبار مربوط به خدمات دانشجویی به روال همه ساله در نظر گرفته شود.» در فرم شماره «3» بودجه تفصیلی سال ۱۳۹9 درج شود.
دستور ۳: تعیین ضریب حقوق سال ۱3۹۹ برای اعضای هیات علمی و کارکنان مصوبه: هیات امناء به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و تبصره «٣» ماده «۵۵» آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و تبصره «۶» ماده «19» آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی براساس مصوبه هیات وزیران (تصویب نامه شماره ۳۷۱۸/ت 57593هـ مورخ 20/01/1399 هیأت وزیران) با تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاههای عضو هیات امناء با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه از تاریخ 01/01/99 موافقت نمود. همچنین مقرر شد همه ساله مصوبه های هیات وزیران در رابطه با ضریب حقوق اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاههای عضو هیات امناء با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مصوب تلقی شده و مورد اجرا قرار گیرند.
دستور 4: اصلاحیه بند ب ماده ۴۰ آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه های عضو مصوبه: به استناد ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، آیين نامه مالی و معاملاتی دانشگاه های عضو به شرح ذیل اصلاح می گردد:
بند ب ماده ۴۰- به منظور ایجاد هماهنگی در امور اجرا، کنترل و نظارت توسط مراجع ذیربط و همچنین تسریع و تسهیل در انجام پرداخت ها، دانشگاه می تواند در موارد ضروری، بخشی از اعتبارات مصوب سالانه خود به شرح زیر را بدون رعایت مقررات این آیین نامه، و صرفا با تشخص و مسئولیت رئیس دانشگاه هزینه کند و گزارش عملکرد آن را به هیات امنا ارائه نماید:
الف- تا سقف «5» درصد از کل اعتبارات هزینه ای (عمومی و اختصاصی) در قالب بودجه تفصیلی سالانه.
ب- تا سقف «2» درصد از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در قالب بودجه تفصیلی سالانه.
دستور 5: تعیین نصاب معاملات در سال 1399 مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و تبصره «1» ماده «42» آیین نامه مالی معاملاتی با تعیین نصاب معاملاتی در سال 1399 طبق بخشنامه شماره 9853/ت 57607 ﻫ مورخه 07/02/1399 هیات وزیران به شرح ذیل موافقت نمود:
1- معاملات جزئی: معاملاتی که مبلغ آن از سقف 450،000،000 ریال بیشتر نباشد.
2- معاملات متوسط: معاملاتی که مبلغ معامله بیشتر از سقف معاملات کوچک بوده و از مبلغ 4،500،000،000 ریال تجاوز نکند.
3- معاملات بزرگ: معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از مبلغ 4،500،000،000 ریال باشد.
ضمناً هیات امنا موافقت نمود پس از این همه مصوبه های هیات وزیران در رابطه با نصاب معاملات در دانشگاه های عضو مصوب تلقی شده و مورد اجرا قرار گیرند. بدیهی است که موارد پیشنهادی قابل بررسی در هیات امنا خواهد بود.
دستور 8: بررسی صدور مجوز هزینه کرد اعتبارات ردیف های ابلاغی مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و با توجه به شرایط تخصیصی اعتبارات مصوب و کسری منابع مالی دانشگاه، با صدور مجوز هزينه نمودن مانده ردیف های متفرقه ابلاغی در سنوات قبل دانشگاه که فاقد بدهی می باشد در چارچوب اهداف دانشگاه در محل اعتبارات هزینه ای به میزان 3،595،000،000 ریال برای هزینه های ضروری، تعمیرات اساسی و تجهیزات دانشگاه با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه در چارچوب بودجه تفصیلی و مشروط به آن که تعهدات مربوطه به انجام رسیده و عدم اعلام بدهی در این خصوص بعد از تشخیص هیأت رئیسه و رئیس دانشگاه موافقت نمود.
دستور 9: بررسی هزینه کرد از محل درآمد اختصاصي جهت تعمیر، مرمت، محوطه سازی، تجهیز و خرید و تولید آثار هنری در سال ۱۳۹۹ مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور جهت انجام تعمیرات اساسی و محوطه سازی ساختمان های قدیمی، خرید آثار هنری و تجهزات دانشگاه هنر اسلامی تبریز از محل درآمدهای اختصاصی سال ۱۳9۹ با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و مشروط به تأمین هزینه های جاری دانشگاه و عدم کسری هزینه به شرح زیر موافقت نمود:
تا سقف 35.000.000.000 ریال برای تعمیرات اساسی، مرمت، محوطه سازی
تا سقف 8.000.000.000 ریال جهت تجهیز، خرید و تولید آثار هنری دانشگاه
دستور 10: مجوز خرید و تملک پلاک ثبتی ۷۲6۸ اصلی واقع در پخش 5 تبریز - اموال مرحوم على شیخ نوه سی قطعه سوم مصوبه: با توجه به اینکه پلاک ثبتی ۷۲۶۸ واقع در بخش 5 تبریز به مالکیت وراث مرحوم علی شیخ نوه سی از سال ۱۳۸۹ در طرح تملک و خرید دانشگاه هنر اسلامی تبریز بوده و با توجه به عدم توافق وراث علی شیخ نوه سی و ضرورت الحاق یک قطعه مانده از سه قطعه تملیکی این ملک به دانشگاه، هیات امناء به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با خرید و تملک پلاک ثبتی ۷۲۶۸ واقع در بخش ۵ تبریز با نظریه اعلامی هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری از محل اعتبارات در اختیار دانشگاه (اعتبارات هزینه ای - تملک سرمایه ای - اختصاصی سایر منابع) در وجه صندوق ثبت و اسناد تبریز و یا در وجه وراث مرحوم علی شیخ نوه سی موافقت نمود.
دستور 11: بررسی صدور مجوز خرید اراضی پیرامون دانشگاه هنراسلامی تبریز مصوبه: به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و با توجه به عدم تخصیص کامل اعتبارات دانشگاه با در نظر گرفتن افزایش شدید قیمت و تورم حاکم بر جامعه در راستای صرفه و صلاح دانشگاه، هیأت امناء با خرید اراضی پیرامونی دانشگاه از محل اعتبارات هزینه ای، سرمایه ای، اختصاصی و سایر منابع با تشخیص رئیس دانشگاه به صورت علی الحساب به شرط عودت تا پایان سال مالی پس از تأمین اعتبار مربوطه و با انتقال اعتبارات صرفه جوئی شده هزینه ای سنوات قبل به تملک سرمایه ای با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه موافقت نمود.
دستور 13: اصلاح عناوین پست های سازمانی مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با تغییرات ذیل در پست های سازمانی مصوب دانشگاه هنراسلامی تبریز مشروط به تایید دفتر بودجه تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرح زیر موافقت نمود:
1- تغییر عنوان دانشکده هنرهای اسلامی به (دانشکده هنرهای صناعی)
2- تغییر عنوان دانشکده هنرهای کاربردی به (دانشکده حفاظت آثار فرهنگی)
3- تغییر عنوان کلمه گروه در تمام دانشکده ها به عنوان جایگزین (ربع) برگرفته از ربع رشیدی
4- عنوان پست های سازمانی شماره 45 و 46 ذیل مدیریت فنی، نظارت بر طرحهای عمرانی و مرمت (کارشناس به کاردان)
5- عنوان پست های سازمانی شماره 105 ذیل مدیریت امور دانشجویی (کارشناس به کاردان)
6- عنوان پست های سازمانی شماره 125 ذیل گروه امور فناوری (کارشناس به کاردان)
دستور 14: تعیین حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی توسط اعضای غیر هیات علمی قراردادی و یا انتصاب اعضای غیر هیات علمی پیمانی و رسمی به پست های سازمانی اعضای غیر هیات علمی مصوبه: به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و در اجرای مفاد ماده «17» آیین نامه استخدامی اعضا غیرهیات علمی، حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی توسط اعضای غیر هیات علمی قراردادی و یا انتصاب اعضای غیر هیات علمی پیمانی و رسمی به پست های سازمانی اعضای غیرهیات علمی مؤسسه به شرح ذیل به تصویب رسید:
1- برای پست های سازمانی اپراتور، متصدی کارگاه ها، متصدی آزمایشگاه ها و تکنسین و نظایر آن، مدرک تحصیلی کاردانی.
2- برای پست های سازمانی «کاردان»، «کمک کارشناس» و نظایر آن، مدرک تحصیلی کاردانی.
3- برای پست های سازمانی در گروه مشاغل اصلی (به استثنای بندهای 1 و 2 این مصوبه) که به عنوان مشاغل پشتیبان زمینه و موجبات انجام اهداف و ماموریت های اصلی و تخصصی مؤسسه را فراهم می کند و قابل واگذاری به بخش خصوصی می باشد، مدرک تحصیلی «کارشناسی».
4- برای پست های سازمانی در گروه مشاغل اصلی (به استثنای بند های 1،2و3 این مصوبه) که به صورت مستقیم و در رابطه با اهداف و ماموریت های اصلی مؤسسه ایجاد شده است، از قبیل: پست های سازمانی رشته های شغلی «کارشناس-حقوقی» ، «کارشناس ارزیابی» ، «کارشناس برنامه ریزی» مدرک تحصیلی حداقل «کارشناسی» و حداکثر «کارشناسی ارشد».
5-برای پست های سازمانی در گروه مشاغل تخصصی (به استثنای بندهای 1 و 2 این مصوبه) متناسب با رشته های دارای اولویت مندرج در برنامه راهبردی مؤسسه، مدرک تحصیلی حداقل «کارشناسی» و حداکثر «کارشناسی ارشد».
تبصره- ادامه خدمت اعضای غیر هیات علمی که طبق ضوابط قبل از اجرای این مصوبه و با مدرک تحصیلی بالاتر از سقف تعیین شده در آن، در پست های سازمانی منصوب شده اند، تا زمان خروج آنان از خدمت با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط، با همان مدرک تحصیلی ارائه شده، بلامانع است و پس از آن هرگونه بکارگیری و انتصاب صرفا با رعایت کف و سقف مدرک تحصیلی مندرج در این مصوبه امکان پذیر خواهد بود.
دستور 16: موضوع ابطال تبصره «۲» ماده «4» آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی مصوبه: هیات امنا به استناد ماده «1» قانون احكام دائمی برنامه های توسعه کشور و به استناد نامه شماره 2013/15 مورخ 15/02/1399 قائم مقام محترم وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه و نامه شماره 561/41400 مورخ 06/11/98 دیوان محاسبات کشور منضم به دادنامه شماره ۱۰۵۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، در خصوص ابطال تبصره «۲» ماده «۴» (تبصره ۴ ماده ۴ آئین نامه فعلی) با موضوع امکان بهره مندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از خدمات فنی و مشاوره ای، پژوهشی و علمی و ... اعضای غیرهیات علمی شاغل در دانشگاهها و دستگاههای اجرایی و خبرگان غیر شاغل دولتی در قالب قرارداد، موافقت نمود.
دستور 17: بکارگیری نیروی قراردادی مصوبه: هیات امناء به استناد ماده «1» قانون احكام دائمی برنامه های توسعه کشور و با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون، تعداد ۳۸ نفر از اعضای غیر هیات علمی شاغل در بخش های کارشناسی دانشگاه صنعتی سهند بازنشسته یا به دلیل برخی از موارد از دانشگاه منفک شده اند و تاکنون نیز بنا به دلایل مختلف از جمله نبود مجوز استخدام، امکان جذب نیروهای جایگزین وجود نداشته است. لذا با توجه به نیاز قسمت های مختلف دانشگاه به نیروی کارشناسی متخصص، با صدور مجوز بکار گیری حداقل ۲۰ نفر به صورت قراردادی برای دانشگاه صنعتی سهند و تعداد ۱۰ نفر به صورت قراردادی برای دانشگاه هنر اسلامی تبریز به شرط اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار در سقف اعتبارات تخصیصی سالانه با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه موافقت نمود.
دستور 18: بررسی موضوع اعمال سنوات خدمت تجمیعی برای ارتقا رتبه اعضای غیر هیات علمی مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و پیشنهاد دانشگاه ها برای اعمال سنوات خدمت تجمعی مرتبط با دوران قراردادی امضای غیر هیات علمی در ارتقا رتبه آنان به شرح ذیل موافقت نمود:
«ارتقا رتبه آن دسته از اعضای غیر هیات علمی که پیش از تاریخ لازم الاجرا شدن آئين نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دردانشگاه شاغل بوده اند، بر اساس تطبيق مجموع سنوات خدمت قابل قبول آنان با مدت های توقف تعیین شده در جدول ذیل ماده «۲۴» آیین نامه استخدامی یاد شده و کسب امتیازات تعیین شده در دستورالعمل ارتقای رتبه (پیوست شماره سه آيين نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی) پس از تصویب هیات اجرایی دانشگاه از تاریخ استحقاق صرفا برای یک بار پس از اولین ارتقا رتبه انجام شود.»
تبصره ۱- امتیازات ناشی از ارائه مدرک تحصیلی بالاتر بعد از اولین ارتقا رتبه، برای اعضای غیر هیات علمی مشمول این مصوبه قابل احتساب نمی باشند.
تبصره ۲- امتیازات کسب شده از سوابق «اجرایی و تجربی» ، «آموزشی» و « فعالیتهای علمی - پژوهشی و فرهنگی» بعد از اولین ارتقا رتبه، متناسب با فاصله زمانی بعد از ارتقاء رتبه برای اعضای غیر هیات علمی مشمول این مصوبه قابل احتساب می باشد.
دستور 19: بررسی موضوع جذب 3 نفر نیروی انسانی بعنوان تکنسین کارگاه مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و برنامه های توسعه دانشگاه و با توجه به تاسیس رشته های نقاشی ایرانی و گرافیک، با جذب سه نفر نیروی انسانی کاردان جهت فعالیت در کارگاه ها به عنوان تکنسین برای دانشگاه هنراسلامی تبریز به شرط اخذ مجوز از سازمان امور اداری استخدامی کشور موافقت نمود.
دستور 21: تصویب افزایش حق الزحمه کار دانشجویی به میزان 35 درصد مصوبه: هیات امنا به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و در اجرای ماده «2» آیین نامه داخلی و هیات های امنا و نامه شماره 111134/4 مورخ 05/11/1398 معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با افزایش حق الزحمه کار دانشجویی به میزان «35» درصد، برای دانشگاه های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز موافقت نمود.
دستور 23: شهریه دانشجویان در شرایط شیوع بیماری کرونا (مؤسسات عضو هیأت امنا) مصوبه: به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و نامه شماره 35926/15/م مورخ 10/03/1399 قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه، هیأت امنا با دریافت شهریه از دانشجویان شهریه پرداز در نیم سال دوم سال تحصیلی 98-99 و با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کرونا به شرح زیر موافقت به عمل آورد:
1- از دانشجویانی که نیمسال تحصیلی خود را حذف می کنند فقط شهریه ثابت دریافت شود. دانشجویان برای شهریه متغیر دریافت شده بستانکار منظور شوند و در نیم سال آتی مستهلک شود.
2- از دانشجویانی که نیمسال تحصیلی خود را حذف نمیکنند شهریه ثابت دریافت شود اما شهریه متغیر حسب پیشنهاد دانشگاه حداقل 80 درصد معمول دریافت شود.
3- دانشجویانی که مبادرت به حذف یک یا چند درس می نمایند شهریه متغیر پرداخت شده مربوط به دروس حذف شده در حساب بستانکاری دانشجو منظور شود و در نیم سال آتی مستهلک شود.
شهریه دریافت شده از دانشجویان خارجی که امکان استفاده از آموزش های مجازی را نداشته اند به عنوان بخشی از هزینه ی دریافتی نیم سال آتی محسوب و بستانکار شوند. بدیهی است دانشجویانی که از آموزش های مجازی استفاده کرده اند مشمول بندهای 1 الی 3 پیشنهادی فوق خواهند شد.»
دستور 24: شهریه برای انتخاب مجدد درس مردودی یا حذف شده غیر موجه مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و آئین نامه آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته ابلاغی شماره 162902/و مورخ 10/8/94 و آئین نامه دوره های تحصیلی شماره 43069/2 مورخ 1/3/97 در خصوص شهریه برای انتخاب مجدد درس مردودی یا حذف شده غیر موجه به شرح زیر موافقت نمود:
دانشجوی مشمول آموزش رایگان، در صورت حذف غیر موجه درس به تشخیص دانشگاه یا به دست نیاوردن نمره قبولی در هر درس، برای انتخاب مجدد همان درس یا درس جایگزین آن، موظف به پرداخت شهریه درس مطابق تعرفه مصوب برای نوبت دوم در همان ورودی و همان مقطع تحصیلی می باشد. این بند برای دانشجویان ورودی94 و مابعد در مقطع کارشناسی ارشد و برای دانشجویان ورودی 97 و مابعد در سایر مقطع تحصیلی قابل اجرا است.
دستور 26: حمایت مالی از ثبت پتنت بین المللی (مورد حمایت کانون پتنت ایران) مصوبه: هیات امنا به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و به منظور حمایت از اعضای هیات علمی دانشگاهها جهت ثبت پتنت در خارج از کشور (مورد حمایت کانون پتنت ایران) با حمایت مالی از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه موافقت نموده و شیوه نامه آن را (به شرح پیوست 2)، مورد تصویب قرار داد.
دستور 27: آئین نامه پیشنهادی فرصت مطالعاتی خارج از کشور مصوبه: هیات امنا به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با آئین نامه پیشنهادی دانشگاه در خصوص ساماندهی فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعضای هیات علمی برای دانشگاه صنعتی سهند (به شرح پیوست 3) موافقت نمود.
پیوست (3) – مربوط به دستور 27
آیین نامه فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعضای هیئت علمی برای دانشگاههای صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز
مقدمه
به منظور افزایش تعاملات بین المللی اعضای هیات علمی، تحقیقات در افق برنامه چشم انداز و به روز نمودن اطلاعات، بهبود بهره وری علمی و استفاده بهینه از اوقات تایستان، اعضای هیات علمی واجد شرایط می توانند از فرصت های مطالعاتی زیر استفاده نمایند.
ماده1) فرصت مطالعاتی خارج از کشور با تسهیلات کامل(نوع اول)
ضوابط استفاده از این نوع فرصت مطالعاتی مطابق آیین نامه و شیوه نامه ابلاغی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و مصوبات قبلی هیات امنای دانشگاه خواهد بود. این نوع از فرصت مطالعاتی در حال حاضر تحت عنوان "فرصت مطالعاتی با پرداخت ماموریت ارزی " در دانشگاه در حال اجراست.
ماده2) فرصت مطالعاتی خارج از کشور با تسهیلات کامل (نوع دوم)
آن عده از اعضای هیات علمی دانشگاه که به دلیل محدودیت اعتبارات، امکان استفاده از تسهیلات کامل در یک سال مشخص را نداشته ولی واجد شرایط لازم برای استفاده از فرصت مطالعاتی می باشند در صورت تمایل می توانند پس از کسب مجوز هیات رئیسه دانشگاه، صرفا با دریافت کامل 6 ماه (در صورت موافقت دانشگاه قابل تمدید تا 9 ماه) حقوق و مزایای خالص خود از فرصت مطالعاتی نوع دوم استفاده نمایند. دانشگاه می تواند هزینه بلیط رفت و برگشت، بیمه و هزینه صدور روادید و خروج از کشور متقاضی را پرداخت نماید. همچنین،دانشگاه می تواند نسبت به پرداخت کل حقوق و مزایای خالص هیات علمی تا سقف 9 ماه بصورت یکجا از محل مقتضی و قبل از عزیمت وی اقدام نمایند.
تبصره : دانشگاه می تواند با رعایت تعداد همراهان تا سقف مذکور در شیوه نامه فرصت مطالعاتی، مامور را جهت دریافت ارز مبادلاتی به بانک عامل معرفی نماید.
ماده3) آئین نامه فرصت مطالعاتی خارج از کشور کوتاه مدت اعضاء هیات علمی دانشگاه
3-1) اهداف:
1- تقویت تعاملات بین المللی اعضای هیئت علمی و دانشگاه
2- آشنایی با متخصصین فعال در خارج از کشور، فعالیت آنان و تبادل نظر
3- بروزرسانی توان علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه
4- ترویج همکاری های متقابل بین المللی در دانشگاه و استفاده از پتانسیل های موجود
5- شناساندن دانشگاه و پتانسیل های آن به مجامع علمی خارج از کشور
6- دستیابی مستمر به منابع علمی ، تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات تحقیقاتی طرفین
7- برنامه ریزی جهت انجام طرح های تحقیقاتی، پروژه های صنعتی و تعریف و اجرای پروژه های تحصیلات تکمیلی مشترک
3-2) ضوابط استفاده از آیین نامه:
1- ارائه رزومه فرد یا آزمایشگاه میزبان عضو هیئت علمی
2- ارائه برنامه پژوهشی قابل قبول برای دوره فرصت شامل:
• توسعه و پیگیری همکاری های مشترک در صورت وجود ( مقاله مشترک، راهنمایی دانشجوی مشترک، انجام پروژه های مشترک، دوره های مشترک، برنامه نوآوری و ....)
• شکل گیری همکاری های رسمی در قالب توافقنامه (پروژه تحقیقاتی، قرارداد صنعتی، گرنت پژوهشی، دوره مشترک، برنامه نوآوری و انتشارات)
• توسعه جهت گیری های جدید در برنامه های تحقیق و نوآوری
• بروز شدن و آشنایی با فرهنگ آکادمیک و نوآوری در دانشگاه های نسل جدید
• دورنمای همکاری دراز مدت
3- اخذ دعوت نامه معتبر از یک مرکز علمی (دانشگاهی یا تحقیقاتی) خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مدت معین در طول تابستان (از ابتدای تیرماه لغایت پانزدهم شهریور ماه)
4- اتمام یا تعیین تکلیف کلیه وظایف آموزشی (اعم از ارسال نمرات نیمسال دوم سال تحصیلی، دفاع پایان نامه ها یا راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی) با تایید معاونت آموزشی دانشگاه.
5- تعیین تکلیف وظایف پژوهشی و فناوری (از جمله عدم تاخیر طرح ها و قراردادهای صنعتی مرتیط با خارج دانشگاه) با تایید معاونت پزوهش و فناوری دانشگاه.
6- داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت، و نیز باقی بودن حداقل 2 سال از خدمت ضروری می باشد. در مواردی که سابقه خدمت عضو هیأت علمی کمتر از سه سال باشد استفاده از فرصت مطالعاتی این بند با تأیید هیأت رئیسه امکان پذیر است.
7- در صورتیکه تعداد متقاضیان فرصت مطالعاتی کوتاه مدت بیش از تعداد مورد نظر دانشگاه باشد، اولویت بندی متقاضیان براساس برنامه ارائه شده، امتیاز گرنت پژوهشی سالانه، ارائه پذیرش از یکصد دانشگاه برتر جهان و تعداد دفعات استفاده متقاضی از این فرصت می باشد.
8- توافق نامه رسمی همکاری و جاری شدن آن، یا عقد یک قرارداد صنعتی بین المللی، یا گرنت پژوهشی بین المللی، و یا چاپ حداقل یک مقاله مشترک در نشریات معتبر با نمایه استنادی بین المللی پس از 9 ماه بعد از بازگشت از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت الزامی است.
9- متقاضی می تواند فرصت مطالعاتی کوتاه مدت را در صنایع معتبر خارج از کشور بویژه در بخش تحقیق و توسعه سپری نماید. تایید طرح تحقیقاتی صنعتی متقاضی و اعتبار شرکت صنعتی به تشخیص معاونت پژوهشی و هیات رئیسه دانشگاه می باشد.
10- ارزیابی نتایج فرصت مطالعاتی کوتاه مدت صنعتی خارج از کشور، از طریق عقد قرارداد بین صنعت خارج از کشور و دانشگاه در قالب انجام پروژه های صنعتی، یا تحقیقاتی، یا ایجاد واحد R&D در دانشگاه و یا مشارکت آن شرکت با دانشگاه در قراردادهای صنعتی داخل کشور می باشد که باید تا یکسال پس از ازگشت صورت پذیرد.
11- ارائه نتایج پیشرفت برنامه تحقیقاتی ارائه شده و گزارش سفر براساس فرم های تکمیل شده توسط متقاضی و موسسه میزبان، کپی مقالات و گزارشات علمی تدوین شده در طول مدت ماموریت به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه.
تبصره: ارایه وبینارهای سه ماهه در طول دوره هرگونه فرصت مطالعاتی الزامی است.
3-3) زمان و نحوه اقدام:
1- داوطلب استفاده از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت باید تقاضای خود را به همراه مدرک و مستندات فوق حداکثر تا پایان بهمن ماه سال قبل به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه نماید.
2- برای استفاده از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت دوم به بعد داشتن
- گزارش موفقیت آمیز از فرصت مطالعاتی قبلی و اجرایی شدن برنامه ها به تشخیص کمیته فرصت مطالعاتی کوتاه مدت
- چاپ حداقل 4 مقاله نمایه شده Q1 یا Q2 در نشریات علمی معتبر بین المللی در فاصله بین دو فرصت مطالعاتی یا
- اجرای قرارداد صنعتی در بین دو فرصت مطالعاتی با حداقل سیصد صد میلیون تومان در داخل کشور با اجرای قرارداد خارجی با اعتبار حداقل پنجاه هزاز دلار ضروری است.
3- استفاده از این نوع فرصت هر 2 سال یکبار امکان پذیر است. البته در صورت تامین هزینه فرصت از طرف مقابل امکان بررسی تقاضای عضو هیات علمی بصورت هرساله وجود دارد.
4- در صورت موفقیت چشمگیر و ارائه نتایج بسیار عالی توسط عضو هیات علمی در فرصت قبلی و نیاز به پیگیری برنامه همکاری ها به تشخیص کمیته بررسی و تایید فرصت، متقاضی می تواند پس از یکسال از فرصت بعدی استفاده نماید.
5- استفاده از هر گونه مرخصی استحقاقی یا بدون حقوق بلافاصله قبل یا بعد از استفاده از فرصت مطالعاتی ممنوع است.
6- درخواست فرصت مطالعاتی عادی (بلند مدت) پس از 2 سال از بازگشت از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت امکان پذیر است.
3-4) ضوابط مالی و تصویب طرح:
1- دانشگاه در طول فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور، علاوه بر حقوق و مزایای عضو هیات علمی می تواند هزینه بلیط رفت و برگشت، بیمه و هزینه صدور روادید و خروج از کشور متقاضی را نیز پرداخت نماید.
2- در صورت اخذ پذیرش از 30 دانشگاه برتر دنیا (رتبه بندی TIMES یا QS) دانشگاه می تواند معادل مبلغ 1500 دلار به صورت ریالی علاوه بر مبالغ فوق به متقاضی پرداخت نماید.
3- تقاضاهای ارائه شده پس از کارشناسی و تایید مدیریت پژوهشی دانشگاه در کمیته فرصت مطالعاتی کوتاه مدت متشکل از نمایندگان معاونت پژوهش و فناوری، امور بین الملل، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به تصویب می رسد.
4- تقاضاهای فرصت مطالعاتی کوتاه مدت پس از بررسی توسط کمیته فرصت مطالعاتی به تصویب نهایی هیات رئیسه دانشگاه می رسد.
5- مرخصی تابستانه (سالیانه ) عضو هیات علمی در فرصت مطالعاتی لحاظ و استفاده می شود.
این آیین نامه به منظور ساماندهی فرصت های مطالعاتی خارج از کشور دانشگاه صنعتی سهند تهیه شده و در تاریخ 24/04/99 در 3 ماده به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسید و از تاریخ تصویب در هیات امنا قابل اجرا می باشد.
دستور 28: بررسی میزان حق الزحمه ویراستاری و داوری مقالات فارسی و انگلیسی مجلات مصوبه: هیات امنا به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با دریافت حق الزحمه ویراستاری و داوری مقالات فارسی و انگلیسی ارسالی به مجلات دانشگاه های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز تا سقف یکصد هزار تومان به ازای هر مقاله موافقت نمود.
دستور 29: دستور العمل اجرایی مرکز تحقیقات بین رشته ای مصوبه: هیات امنا به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و به استناد نحوه تاسیس مرکز تحقیقات در دانشگاهها، ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 5352 مورخ 19/01/98 و در راستای طرح جامع پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و به منظور تحقق بخشی از وظایف علمی-پژوهشی دانشگاه و نیز کمک به رفع نیازهای پژوهشی منطقه و کشور با دستورالعمل اجرایی مرکز تحقیقات بین رشته ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز (به شرح پیوست شماره4) با رعایت دستورالعمل مصوب و ابلاغی وزارت عتف در رابطه با نحوه فعالیت مراکز پژوهشی در دانشگاهها و بدون ایجاد هرگونه بار مالی و نیروی انسانی موافقت نمود.
پیوست (4) -مربوط به دستور 29
دستورالعمل اجرایی مرکز تحقیقات دانشگاه هنر اسلامی تبریز
مصوب سیصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه در تاریخ 10/3/99
و مصوب جلسه مورخ 25/03/99 هیئت رئیسه دانشگاه
به استناد «آیین نامه نحوه تاسیس مرکز تحقیقات در دانشگاه ها» ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 5352 مورخ 98/01/19 و در راستای طرح جامع پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و به منظور تحقق بخشی از وظایف علمی-پژوهشی دانشگاه و نیز کمک به رفع نیازهای پژوهشی منطقه و کشور دستورالعمل حاضر تدوین شده است.
ماده1: تعاریف
دانشگاه: دانشگاه هنراسلامی تبریز
معاونت: معاونت پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
هسته پژوهشی: کوچکترین بخش مرکز تحقیقات می باشد که می تواند آزمایشگاه تحقیقاتی و یا یک گروه پژوهشی در حوزه تخصصی مشخص باشد.
مرکز تحقیقات دانشگاه: یک مرکز که متشکل از چند هسته پژوهشی می باشد.
ماده2 : اهداف
2-1. هدایت فعالیت های پژوهشی به سمت اولویت های پژوهشی و فناوری کشور
2-2. ایجاد زمینه پژوهش های کلان و میان رشته ای
2-3. ارتقای کیفیت و هم افزایی فعالیت های پژوهشی و فناوری برای تحقق اهداف طرح جامع پژوهشی مصوب دانشگاه
2-4. استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص برای تشکیل گروه های پژوهشی کارآمد
2-5. بسترسازی مناسب برای هدایت پژوهش ها در راستای ایجاد فناوری به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه و کاربردی شدن دستاورد های پژوهشی
2-6. تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه، با اولویت کسب ثروت از فعالیت های پژوهشی و فناوری
2-7. ایجاد هم افزایی بمنظور انجام پژوهش های بنیادین، پایدار و ایجاد دانش در یک یا چند حوزه
ماده3: جایگاه حقوقی:
مرکز تحقیقات دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل و وابسته به دانشگاه و در چارچوب آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و آیین نامه اداری و استخدامی می باشد. وزیر نظر مدیریت امور پژوهش و فناوری دانشگاه خواهد بود.
ماده4: الزامات ایجاد مرکز تحقیقات:
4-1. اساسنامه؛ که شامل موارد زیر خواهد بود:
4-1-1- برنامه ی جامع پژوهشی مبتنی بر اسناد بالا دستی، نیازهای محلی، ملی و منطقه ای و آینده نگرانه
- برنامه کوتاه مدت متناسب با ماموریت مرکز تحقیقات
- اهداف بلند مدت متناسب با ماموریت مرکز تحقیقات
4-1-2 – محورهای فعالیت مرکز تحقیقات که مبتنی بر محور و فعالیت هسته های پژوهشی دانشکده ها می باشد.
4-2. محورهای فعالیت هسته های پژوهشی در راستای اولویت های پژوهشی دانشکده و دانشگاه
4-3. وجود توانمندی ها و مزیت های نسبی دانشگاه برای پاسخ به نیازهای پژوهشی جامعه
4-4 . فراهم کردن زمینه های عقد تفاهم نامه با قرارداد همکاری با سازمان ها و دستگاه های متقاضی اجرای طرح
ماده 5: فرآیند تاسیس مرکز تحقیقات
- ارائه پیشنهاد تاسیس مرکز از طرف مدیر امور پژوهشی و فناوری به عنوان مسئول انجام اقدامات جهت تاسیس مرکز
- تصویب دستورالعمل اجرایی در شورای پژوهشی دانشگاه
- استعلام هسته های پژوهشی از دانشکده ها و اعلان برنامه ها و محورهای فعالیت هسته ها برای دوره یک ساله و سه ساله
- معرفی مسئولین هسته ها بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده که می تواند رئیس دانشکده یا معاون پژوهشی دانشکده باشد.
- تدوین اساسنامه مرکز تحقیقات توسط مسئول راه اندازی مرکز بعد از تعیین هسته های پژوهشی
- بررسی مجدد در شورای پژوهشی دانشگاه و تصویب اساسنامه که مشتمل بر محورهای فعالیت مرکز و عناوین هسته های پژوهشی، محورها و برنامه های هسته های پژوهشی و مسئولین هسته های پژوهشی پیشنهادی می باشد.
- ارسال به هیئت رئیسه دانشگاه جهت طرح
- ارسال به هیئت امناء دانشگاه
- طرح و تصویب در هیئت امناء و صدور حکم تاسیس و شروع بکار مرکز و انتصاب مدیر مرکز تحقیقات
ماده6: تامین نیروی انسانی:
- مرکز تحقیقات در صورت تامین مالی از محل درآمدهای مرکز تحقیقات می تواند نسبت به بکارگیری دانشجویان مقاطع مختلف و پژوهشگران آزاد در مرکز تحقیقات اقدام کند.
- بکارگیری نیروی انسانی خارج از دانشگاه نباید برای مرکز تحقیقات تعهد استخدامی ایجاد کند.
ماده 7: منابع مالی:
- اعتبار مورد نیاز مرکز تحقیقات وابسته به دانشگاه براساس نوع فعالیت و الزامات تاسیس و تصمیم دانشگاه باید از محل اعتبارات قراردادهای علمی-تحقیقاتی و خدماتی هسته های مختلف تامین شود.
- اعتبار مرکز تحقیقات که براساس قرارداد منعقده با سازمان های اجرایی جهت تحقق اهداف تعیین شده در قرارداد توسط سازمان اجرایی طرف قرارداد و یا به صورت مشارکتی با تامین منابع مالی از سوی سازمان اجرایی و ارائه خدمات علمی از سوی دانشگاه تامین می شود.
- از سوی سازمان اجرایی و ارائه خدمات علمی از سوی دانشگاه تامین می شود.
- هرگونه عقد قرارداد مرکز تحقیقات با سایر سازمان ها، از طریق معاونت پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه انجام می شود.
بالاسری قراردادهای منعقده مرکز تحقیقات:
1- میزان بالاسری مرکز تحقیقات از محل قراردادهای پژوهشی منعقده با سایر سازمانها بعد از کسر بیمه و مالیات و از خالص مبلغ پرداختی به مجری محاسبه و بشرح زیر کسر می شود:
- قراردادهای منعقده با اعتبار کمتر از 150 میلیون ریال 10 درصد
- قراردادهای منعقده با اعتبار 150-300 میلسون ریال 15 درصد
- قراردادهای منعقده با اعتبار بالای 300 میلیون ریال به ازای هر دویست میلیون ریال بیشتر از مبلغ سیصد میلیون ریال یک درصد به عدد مبنای (15) اضافه خواهد شد.
- قراردادهای منعقده با اعتبار بالای 2000 میلیون ریال 20 درصد
تبصره: مجموع درصد بالاسری محاسبه شده برای اعتبار کل قرار دادهای بالای 2000 میلیون ریال منوط به شرایط نمی تواند بیشتر از 20 درصد باشد.
2- در صورت استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه، هزینه های مربوطه طبق دستورالعمل داخلی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از محل اعتبارات طرح پرداخت خواهد شد.
3- در هر مرحله از پرداخت بالاسری کسر خواهد شد.
4- در صورت پیش بینی خرید تجهیزات غیر مصرفی در شرح خدمات قرارداد، به میزان اعتبار ریالی تجهیزات غیرمصرفی خریداری شده، از اعتبار کل قرارداد کسر و سپس بالاسری محاسبه خواهد شد و تجهیزات خریداری شده نیز برچسب اموال الصاق خواهد شد.
5- در قراردادهای طرح پژوهشی منعقده که پرداخت کارفرما به صورت اوراق میباشد درصد بالاسری بسته به نرخ تنزیل بازار در شورای پژوهشی مرکز تحقیقات و شورای پژوهشی دانشگاه تصمیم گیری می شود.
6- بالاسری کسر شده از طرح های پژوهشی منعقده در اختیار مدیر مرکز تحقیقات قرارگرفته و میزان پرداخت حق الزحمه به مدیر مرکز ، مسئولین هسته های پژوهشی و همچنین خرید تجهیزات و توسعه مرکز در پایان هرسال در شورای مرکز تحقیقات تعیین خواهد شد.
تبصره 1: حق الزحمه مدیر مرکز و مسئولین هسته های پژوهشی صرفا برای آن دسته از طرح هایی خواهد بود که با رایزنی حقوقی آنها عقد گردد.
تبصره 2: درخواست مسئولین هسته های پژوهشی جهت تهیه ملزومات مورد نیاز هسته مربوطه از محل درآمدهای بالاسری جذب شده در اختیار مرکز تحقیقات، مشروط به وجود اعتبار قابل تامین می باشد. و به ملزومات غیر مصرفی برچسب اموال دانشگاه الصاق خواهد شد.
ماده 8: ارکان مرکز تحقیقات:
- مرکز تحقیقات زیر نظر مدیریت اداره پژوهش و فناوری خواهد بود.
- مدیر مرکز تحقیقات: مدیر امور پژوهشی دانشگاه، مدیر مرکز و عضو حقوقی شورای مرکز تحقیقات می باشند.
- مسئولین هسته های پژوهشی: مسئولین هسته های پژوهشی رئیس دانشکده مربوطه و یا معاونان پژوهشی دانشکده بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده خواهد بود.
- شورای مرکز تحقیقات:
رئیس شورا معاون پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
مدیر امور پژوهش و فناوری که مدیر مرکز تحقیقات نیز می باشند(دبیر شورا)
مسئولین هسته های پژوهشی
ماده9: وظایف و اختیارات
1- مدیر مرکز تحقیقات:
1-1- تدوین اساسنامه و بازنگری در آن در صورت لزوم
2-1- استعلام از دانشکده ها جهت تشکیل هسته های پژوهشی و فعال که قراردادهای پژوهشی درحال انجام دارند.
3-1-پیگیری تامین فضای فیزیکی برای هسته های پژوهشی فعال که قراردادهای پژوهشی در حال انجام دارند.
4-1- برنامه ریزی مالی سالیانه
5-1- مدیریت ارتباطات هسته های پژوهشی با نهادهای بیرون از آن و جذب طرح های تحقیقاتی و شرکت در مناقصات جهت فعال تر کردن مرکز تحقیقات
6-1- مدیریت جلسات شورای مرکز تحقیقات
7-1- تهیه گزارش سالیانه مرکز تحقیقات
8-1- اعلان بیلان مالی مرکز تحقیقات
9-1- نظارت بر اجرای مصوبات شورای مرکز توسط هسته های پژوهشی
10-1- سازماندهی و هماهنگی امور اجرایی و پژوهشی مرکز تحقیقات
11-1- تشکیل جلسات بین هسته های مختلف در موارد مورد نیاز
12-1- ارزیابی عملکرد اعضای شورای پژوهشی
13-1- حق الزحمه مسئولین هسته در پایان سال بر اساس بیلان مالی
2- مسئول هسته پژوهشی:
1-2- مدیریت ارتباطات هسته پژوهشی با نهادهای بیرون از آن و جذب طرح های تحقیقاتی و شرکت در مناقصات و فعال تر کردن هسته
2-2- طرح های تحقیقاتی جذب شده با رایزنی حقوقی مسئول هسته پژوهشی، جهت تعیین تیم اجرایی طرح موظف است موضوع را در شورای پژوهشی مرکز تحقیقات طرح و نسبت به تعیین نفرات تیم طرح تصمیم گیری شود.
تبصره: طرح های پژوهشی خارجی جذب شده توسط عضو هیئت علمی از این قاعده مستثنی می باشد.
3-2- تهیه گزارش سالیانه هسته
4-2- اجرای مصوبات شورای مرکز تحقیقات در خصوص هسته پژوهشی
3-شورای مرکز تحقیقات:
1- سیاستگذاری در زمینه همکاری علمی و تحقیقاتی با سایر دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی، وزارتخانه ها، نهادهای اجرایی دولتی و غیر دولتی
2- تدوین و جمع بندی گزارش سالانه فعالیتهای مرکز تحقیقات جهت ارائه به هیئت رئیسه دانشگاه
3- تصویب و بازنگری آیین نامه داخلی شورای پژوهشی مرکز تحقیقات
4- ترویج سیاستها، اولویتها، اهداف و برنامه های مرکز تحقیقات در راستای جلب حمایتهای مختلف
5- بررسی حق الزحمه و تجهیز هسته ها بر اساس بیلان مالی
4- نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای مرکز برعهده مدیر مورپژوهشی و فناوری خواهد بود.
ماده 10: نظارت و ارزیابی عملکرد:
- عملکرد هسته های پژوهشی بر اساس برنامه های اعلام شده در پایان سال اول و سوم توسط شورای مرکز تحقیقات مورد ارزیابی و نتیجه ارزیابی جهت سیاست گذاری بسته تشویقی یا سلبی به شورای پژووهشی دانشگاه ارسال و تصمیم گیری می شود.
- در پایان هرسال شمسی مرکز تحقیقات موظف است نسبت به آماده سازی گزارش عملکرد اقدام و آن را جهت طرح هیئت رئیسه دانشگاه به معاون پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تحویل دهد.
ماده 11: طرحهای پژوهشی خارجی:
از تاریخ تصویب آیین نامه حاضر در هیئت رئیسه دانشگاه کلیه قراردادهای خارجه منعقده می بایست از طریق مرکز تحقیقات انجام خواهد گرفت.
ماده 12: شرکت در مناقصه:
در قراردادهای پژوهشی که الزام به شرکت در مناقصه وجود دارد، الزاماً شرکت در مناقصه توسط مدیر مرکز تحقیقات بوده و عضو هیئت علمی راساً نمی تواند در مناقصه شرکت نماید.
تدوین مدیریت امور پژوهش و فناوری
دستور 32: تغییر کاربری ساختمان های دانشگاه هنر اسلامی تبریز به تجاری-خدماتی مصوبه: هیات امناء به استناد ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در راستای استفاده از ظرفیت بند "د" تبصره 9 قانون بودجه سال 1399 کل کشور در زمینه تغییر املاک و ساختمانهای دانشگاه ها و مراکز آموزشی، با تغییر کاربری ساختمانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز به شرح ذیل از مسکونی به تجاری-خدماتی با مشخص کردن محل هزینه درآمد حاصله و رعایت ضوابط و مقررات حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی موافقت نمود.
1- ساختمان شهدای مدافع حرم واقع در دانشکده معماری و شهرسازی از مسکونی به تجاری -خدماتی
2- کاروانسرای مقصودیه واقع در دانشکده معماری و شهرسازی از مسکونی به تجاری -خدماتی
3- دفتر تهران از مسکونی به تجاری-خدماتی
4- مجموعه ساختمان های ربع رشیدی واقع در خیابان آزادی از مسکونی به تجاری-خدماتی
5- دانشکده فرش هریس از آموزشی به تجاری-خدماتی
6- زمینهای پشت مسجد طوبی (آرامستان طوبی) و پشت آرامستان ارامنه به مسکونی-تجاری-خدماتی
دستور 35: تعیین موسسه حسابرسی و رسیدگی به صورت های مالی سال 1399 مصوبه: هیات امناء به استناد بند "ب" ماده "20" قانون برنامه پنجم توسعه و بند "ز" ماده "7" قانون تشکیل هیت های امناء ، موسسه حسابرسی مفاهیم حساب جامع را برای حسابرسی و رسیدگی به صورت های مالی سال 1399 دانشگاه های عضو هیات امناء با توجه به استعلام قیمت و هزینه حسابرسی تعیین نمود.
دستور 36: تعیین سقف پیشنهادی برنامه های مربوط به بودجه اختصاصی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال 1398 مصوبه: هیات امناء به استناد ماده "1" احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و بند "ج" ماده "7" قانون تشکیلات هیات امناء دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با توجه به ابلاغ بودجه سال 1398 کل کشور و لحاظ نمودن بودجه اختصاصی دانشگاه در قالب برنامه های تحقیقات، کارشناسی ارشد و خدمات رفاهی با عنایت به اینکه دانشگاه در بخش سایر برنامه ها نیز دارای عملکرد خواهد بود، لذا سقف پیشنهادی داتشگاه مذکور در قالب موافقت نامه مبادله شده به شرح ذیل موافقت نمود.
دستور 37: اصلاح مواد «35» و «36» آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی در خصوص کمک هزینه های «عائله مندی» و «اولاد» مصوبه: به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و ماده «30» قانون برنامه ششم توسعه درخصوص برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت ها، بخشنامه شماره 696488 مورخ 30/11/1398 سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح و پس از بررسی، با اصلاح مواد «35» و «36» آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی درخصوص کمک هزینه های «عائله مندی» و «اولاد» به شرح ذیل برای اجرا از تاریخ 01/01/1399 مشروط به تامین اعتبار لازم در سقف اعتبارات تخصیصی سالیانه موافقت به عمل آمد. سایر تبصره های مواد مذکور به قوت خود باقی است.
موضوع - مصوب هیات امنا
- اصلاح ماده «35» آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی - ماده 35. کمک هزینه عائله مندی عضو مرد شاغل متأهل به میزان 1215 برابر ضریب حقوقی سالانه پرداخت می شود.
- اصلاح ماده «36» آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی - ماده36. کمک هزینه اولاد عضو مرد شاغل به ازای هر فرزند به میزان 315 برابر ضریب حقوقی سالانه پرداخت می شود.
دستور 38: اصلاح ماده «67» آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی در خصوص کمک هزینه های «عائله مندی» و «اولاد» مصوبه: به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و ماده «30» قانون برنامه ششم توسعه در خصوص برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت ها، با اصلاح ماده «67» آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی در خصوص کمک هزینه های «عائله مندی» و «اولاد» به شرح ذیل برای اجرا از تاریخ 01/01/1399 مشروط به تامین اعتبار لازم در سقف اعتبارات تخصیصی سالیانه موافقت به عمل آمد:
موضوع: اصلاح ماده «67» آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی
مصوبه هیات امناء: ماده 67- به مشمولان موضوع ماده «36» این آیین نامه، کمک هزینه عائله مندی و به ازای هر فرزند کمک هزینه اولاد به ترتیب به میزان «85/5 و 22/5» برابر ضریب حقوقی سالانه پرداخت می شود.
دستور 39: پرداخت حق التدریس اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز به صورت ماهانه مصوبه: با توجه به پیشنهاد دانشگاه هنراسلامی تبریز و شرایط خاص کنونی و لزوم حمایت از جامعه هنری و ضرورت پرداخت ماهیانه حق التدریس اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جهت حمایت از جامعه هنری و عدم تخصیص به موقع اعتبارات، هیات امناء به استناد ماده «1» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، با پرداخت ماهانه حق التدریس اساتید از محل اعتبارات در اختیار دانشگاه، بعد از دریافت گزارش ماهانه دانشکده ها و در آخر نیمسال بعد از اخذ و تحویل نمرات امتحانی دانشجویان توسط اساتید موافقت نمود.